۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
تعرفه صادرات گوجه دو برابر شد| قول معاون اقتصادی استاندار بوشهر برای رفع مشکلات تولیدکنندگان گوجه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تعرفه صادرات گوجه دو برابر شد| قول معاون اقتصادی استاندار بوشهر برای رفع مشکلات تولیدکنندگان گوجه

بوشهر- باستین معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: مشکل تعرفه صادراتی گوجه‌کاران استان بوشهر بزودی رفع خواهد شد.

علی باستین در حاشیه تجمع گوجه‌کاران استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: رایزنی و پیگیری‌های بسیار زیادی برای بهبود وضعیت تولیدکنندگان گوجه فرنگی انجام داده‌ایم و امیدوارم بزودی مشکل صادرات گوجه رفع شود.

وی افزود: وضع تعرفه صادرات بر روی گوجه از مشکلات تولیدکنندگان است و با رایزنی که شده، تا سه روز آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: استاندار بوشهر و نمایندگان مجلس و سایر مسئولان ذیربط با جدیت پیگیر رفع مشکلات صادرات گوجه فرنگی هستند و با رفع آن، وضعیت تولیدکنندگان بهبود می یابد.

باستین تصریح کرد: گوجه‌کاران استان، محصول تولیدی گوجه خارج از فصل را برای صادرات آماده کرده‌اند که اصلاح تعرفه صادرات این محصول مهم‌ترین خواسته آنهاست.

معاون استاندار بوشهر ابراز داشت: افزایش نرخ تعرفه صادرات گوجه فرنگی از هر کیلوگرم ۶ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان و دو برابر شدن این نرخ، مشکلات زیادی در مسیر صادرات این محصول ایجاد کرده که باعث نارضایتی تولیدکنندگان شده است.

باستین بیان کرد: افزایش نرخ خرید تضمینی گوجه‌فرنگی توسط سازمان تعاون روستایی از راهکارهای حمایت از این قشر است.

وی گفت: امسال برآورد می‌شود بالغ بر ۷۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر برداشت شود که تسهیل شرایط صادرات و همچنین خرید تضمینی توسط وزارت جهاد، گامی در حمایت از گوجه‌کاران است.

بر اساس این گزارش، تعدادی از تولیدکنندگان گوجه‌فرنگی ضمن تجمع و دیدار با مسئولان، نسبت به وضع تعرفه صادرات بر روی گوجه معترض هستند که با وعده معاون استاندار مبنی بر حل مشکل، امیدوار به روزهای پیش رو هستند.

کد خبر: ۱۸۸٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha