۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
 هزینه ۳۰۰ میلیارد دلاری قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲

هزینه ۳۰۰ میلیارد دلاری قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲

بلومبرگ در گزارشی هزینه‌های قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را تشریح کرد.

به گزارش بازار، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که قطر از زمان دریافت افتخار میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.

بلومبرگ اعلام کرد که هشت استادیوم در قطر میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ خواهند بود که هفت استادیوم تازه ساخته شده و یکی بازسازی شده است، اما همه آن‌ها تنها بخشی کوچک از مبالغی است که قطر از زمان کسب حق میزبانی این رویداد جهانی در سال ۲۰۱۰ سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش بلومبرگ، این مسابقات برای اولین بار از زمان آغاز به کار خود در ۹۲ سال پیش در خاورمیانه برگزار می‌شود و به بزرگترین رویداد ورزشی تاریخ در منطقه تبدیل شده و گران‌ترین جام جهانی در تاریخ خواهد بود.

بلومبرگ اعلام کرد که قطر یک سیستم متروی کاملاً جدید به ارزش ۳۶ میلیارد و یک بندر حمل و نقل مدرن با هزینه هفت میلیارد دلار تاسیس کرده و فرودگاه اصلی خود را هم با هزینه بیش از ۱۵ میلیارد دلار توسعه کرده است.

هزینه قطر برای جام جهانی همچنین شامل حدود ۴۵ میلیارد دلار برای ساخت لوسیل، یک پروژه عظیم در شمال دوحه است که شامل مناطق مسکونی با ظرفیت ۲۰۰ هزار نفر علاوه بر مجتمع‌های تجاری، چهار جزیره مصنوعی، مراکز تفریحی و بزرگترین استادیوم این کشور با ظرفیت ۸۰ هزار تماشاگر است، جایی که بازی فینال جام جهانی برگزار خواهد شد.

قطر همچنین ۴.۵ میلیارد دلار برای توسعه مرکز پایتخت و ۳.۲ میلیارد دلار برای ایجاد مناطق اقتصادی هزینه کرد.

برخلاف جام‌های جهانی قبلی، که معمولاً استادیوم‌ها در چندین شهر گسترده بودند، همه مسابقات جام جهانی قطر در شعاع ۵۰ کیلومتری برگزار می‌شوند، یعنی حدود یک میلیون هوادار که برابر با نزدیک به یک سوم کل جمعیت قطرهستند در طول یک ماه برگزاری این مسابقات در پایتخت جمع می‌شوند.

بلومبرگ می‌گوید مقامات قطر امیدوارند زیرساخت‌های توسعه‌یافته در این کشور برای میزبانی جام جهانی به تقویت اقتصاد غیر انرژی کمک کند.

این رسانه افزود که اغلب اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که فعالیت‌های تجاری غیرانرژی در قطر پس از مسابقات کاهش یابد چرا که دیگر ساختمان‌های مسکونی و هتل‌ها از تماشاچیان جام جهانی خالی می‌شوند.

کد خبر: ۱۸۸٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha