۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
فیات ۵۰۰ برقی سال میلادی آینده معرفی می شود| هاچ بک ایتالیایی اقتصادی تر از همیشه
استلانتیس با نگاه ویژه به دنبال بازار آمریکا

فیات ۵۰۰ برقی سال میلادی آینده معرفی می شود| هاچ بک ایتالیایی اقتصادی تر از همیشه

گروه خودروسازی فیات تایید کرد که نسل سوم فیات ۵۰۰ برقی سال آینده میلادی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی خواهد شد، این خودرو ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

بازار؛ گروه خودرو: پس از انتشار تصاویر دیجیتالی متعدد از فیات ۵۰۰ در هفته های گذشته، گروه خودروسازی فیات تایید کرد که نسل دوم فیات ۵۰۰ ای یا همان الکتریکی به بازار آمریکا راه خواهد یافت. براساس اعلام این خودروساز، ورود فیات ۵۰۰ الکتریکی به بازار آمریکا به صورت سریع و فوری نخواهد بود.

ساعاتی پس از واکنش فیات به تصاویر دیجیتالی منتشر شده از فیات ۵۰۰ الکتریکی، این خودروساز در اطلاعیه ای جداگانه، اعلام کرد؛ «فیات ۵۰۰ برقی سال آینده میلادی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی خواهد شد.» براساس اطلاعات منتشر شده از گروه اتسلانتیس، فیات قصد دارد محصول ۵۰۰ برقی خود را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ راهی بازارهای جهانی کند. به نظرد می رسد این خودرو ابتدا در اروپا، سپس آمریکا و نهایتا کانادا عرضه خواهد شد.

اگر چه به نظر می رسد که مشتریان خواهان خودروهای برقی در بازارهای اروپایی باید یک سال دیگر منتظر بمانند تا محصول جدید فیات راهی خیابان ها شود. فیات در نظر دارد که سه مدل از محصول ۵۰۰ برقی خود با تیپ های بولگاری، کارتل و جورجیو آرمانی راهی بازارهای جهانی کند. هر سه خودرو مشخصات فنی یکسانی داشته و فقط از نظر طراحی بیرونی و کابین خودرو با یک دیگر متفاوت هستند. البته به نظر می رسد که فیات امکان سفارش سازی را نیز برای محصولات خود فراهم ساخته تا براساس سلیقه مشتریان خودروها تولید شوند.

فیات 500 برقی سال میلادی آینده معرفی می شود| هاچ بک ایتالیایی اقتصادی تر از همیشه

فیات ۵۰۰ برقی در کلاس هاچ بک سایز بزرگ طراحی و تولید شده است. این خودرو دارای محور محرک جلو است که می تواند ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد

فیات ۵۰۰ برقی چه مشخصاتی دارد؟

فیات قصد دارد که محصول ۵۰۰ برقی را با نسخه ویژه به بازار آمریکا عرضه کند. هرچند که با در نظر گرفتن بحران انرژی در اروپا، فیات قصد دارد محصول جدید خود را نخست در آمریکا سپس در قاره سبز عرضه کند. کارشناسان معتقدند این سیاست می تواند در کاهش فروش ۵۰۰ برقی اثرگذار باشد.
فیات ۵۰۰ برقی در کلاس هاچ بک سایز بزرگ طراحی و تولید شده است. این خودرو دارای محور محرک جلو است که می تواند ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد، این قدرت برای خودرو برقی در کلاس هاچ بک شهری بسیار ایده آل است. به نظر می رسد گروه استلانتیس توانسته به درستی بازار سنجی در آمریکا انجام و محصول مناسب سلیقه مشتریان را راهی بازار کند.

فیات 500 برقی سال میلادی آینده معرفی می شود| هاچ بک ایتالیایی اقتصادی تر از همیشه


فیات ۵۰۰ برقی استانداردها دبیلو ال تی پی را پاس کرده و این مورد می تواند به مشتریان اطمینان در خصوص ایمنی باتری و شبکه برق این خودرو دهد. این خودرو تازه نفس ایتالیایی برای عرضه در اروپا مجهز به یک باتری ۲۴ کیلو واتی و نسخه ویژه آمریکا به باتری ۴۲ کیلو واتی تجهیز خواهد شد. این خودرو در تیپ اروپایی می تواند با یک بار شارژ ۱۸۵ کیلو متر پیمایش داشته باشد، نسخه آمریکایی فیات ۵۰۰ برقی با یک بار شارژ ۳۲۰ کیلومتر می تواند پیمایش داشته باشد. احتمالافیات برای عرضه خدمات پس از فروش محصول جدید خود از شبکه خدمات پژو در سراسر اروپا استفاده کند.
نکته قابل توجه در طراحی و تولید فیات ۵۰۰ برقی در اینجاست که این خودرو سه در ساخته شده است، فیات ۵۰۰ دو در برای سرنشینان و یک در برای صندوق عقب تعبیه شده است.
در اینجا باید اشاره داشت که نسل قبلی فیات ۵۰۰ که سال ۲۰۱۹ به بازارهای اروپا و آمریکا عرضه شدُ مجهز به یک پیشرانه بنزینی بود. به محض تولید فیات ۵۰۰ برقی تولید نسخه بنزینی این خودرو متوقف خواهد شد.

فیات 500 برقی سال میلادی آینده معرفی می شود| هاچ بک ایتالیایی اقتصادی تر از همیشه

باتوجه به اینکه فیات ۵۰۰ لقب اقتصادی ترین هاچ بک اروپا را با خود به یدک می کشد، نباید انتظار طراحی فوق العاده در کابین خودرو داشت

طراحی فیات متمایز تر از همیشه

همانطور که اشاره شد گروه خودروسازی فیات قصد دارد این بار پرقدرت تر از همیشه در بازار آمریکا حضور یابد، این مساله سبب شده که این خودروساز ایتالیایی در عرضه فیات ۵۰۰ برای بازارهای اروپایی و آمریکایی تفاوت های طراحی در نظر بگیرد. ظاهرا عمده تفاوت فیات ۵۰۰ برقی برای بازارهای اروپایی و آمریکایی فقط چراغ آن است، نسخه ویژه قاره آمریکا به تکنولوژی جدید روشنایی و انحنا چراغ در کنار تغییر فریم دستگیره مجهز شده است.
چراغ های الکتریکال فیات ۵۰۰ برقی نشان از آن داد که این خودروساز ایتالیایی به دنبال افزایش میزان ایمنی محصول با ارتقا میدان نوری خودرو است، باتوجه به استانداردهای سختگیرانه آمریکا در خصوص ایمنی، احتمالا با این فناوری بازار قابل توجهی برای پاندا برقی ایتالیایی ها ایجاد شود.
احتمالا طی یک ماه آینده نسخه پیش تولید این خودرو در آمریکا شمالی مورد تست و بررسی از سوی کارشناسان فنی استلانتیس قرار گیرد.
باتوجه به اینکه فیات ۵۰۰ لقب اقتصادی ترین هاچ بک اروپا را با خود به یدک می کشد، نباید انتظار طراحی فوق العاده در کابین خودرو داشت. آنچه که طراحان ایتالیایی برای این خودرو در نظر گرفته اند، داشبورد مینمال در کنار تعبیه نمایشگر ۷ اینچی و کلیدهای فیزیکی برای کنترل امکانات رفاهی خودرو است. گفتنی است که فیات ۵۰۰ برقی سفارش آمریکا به یک صفحه نمایشگر ۱۰ اینچی مجهز خواهد شد.
باتوجه به هاچ بک بودن فیات ۵۰۰ این محصول از فضا کابین و البته فضا بار مناسب برخوردار است که می تواند نظر مشتریان را تامین کند.
براساس شایعات احتمالا فیات در سال ۲۰۲۴ همین محصول را به صورت کراس اوور یا فست بک راهی بازار کند.
گروه خودروسازی فیات تا سه ماه دیگر جزییات فنی ۵۰۰ برقی و قیمت احتمالی آن برای ورود به بازارهای اروپا و آمریکا را اعلام خواهد کرد.

فیات 500 برقی سال میلادی آینده معرفی می شود| هاچ بک ایتالیایی اقتصادی تر از همیشه

کد خبر: ۱۸۸٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha