۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
آمریکا ۱۳ شرکت مرتبط با فروش نفت ایران را تحریم کرد

آمریکا ۱۳ شرکت مرتبط با فروش نفت ایران را تحریم کرد

آمریکا اعلام کرد چندین شرکت نفت و گاز که با ایران مرتبط هستند را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش بازار، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۱۳ شرکت را که ادعا می‌شود در تسهیل فروش صدها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به خریدارانی در شرق آسیا نقش دارند در فهرست تحریم قرار داده است.

شرکت‌هایی که آمریکا تحریم کرده در امارات، هنگ‌کنگ، جزایر مارشال و چین مستقر هستند. دولت آمریکا مدعی شده شرکت‌های مذکور به نیابت از شرکت‌های تحریم‌شده صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی تریلیانس و شرکت ملی نفت ایران در رساندن محصولات نفت و پتروشیمی ایران به دست خریدارانی در شرق آسیا نقش داشته‌اند.

این پنجمین بسته تحریمی آمریکا علیه صادرات محصولات نفت و پتروشیمی ایران از ژوئن ۲۰۲۲ است. آمریکا گفته این تحریم‌ها «عزم ما برای مقابله با اقدامات گریز از تحریم را نشان می‌دهد.»

برایان ای نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «اقدام امروز روش‌های پیچیده ایران برای فرار از تحریم‌ها و فروش محصولات نفت و پتروشیمی خود را نشان می‌دهد. ایالات متحده اعمال تحریم‌ها علیه تسهیل‌گران چنین مبادلاتی را ادامه خواهد داد.»

آمریکا در روزهای گذشته، به عنوان بخشی از جنگ ترکیبی خود علیه ایران همزمان با اغتشاشات، تحرکات تحریمی علیه طرف‌ها و شرکت‌های مرتبط با ایران را تشدید کرده است.

کد خبر: ۱۸۸٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha