۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
حرکات اصلاحی کوتاه مدت در بازارهای سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

حرکات اصلاحی کوتاه مدت در بازارهای سهام

افزایش بیش از انتظار شاخص خرده فروشی آمریکا موجب شده که انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا تا حدودی افزایش یابد و برخی از اعضای فدرال رزرو نیز بر ادامه سیاست های انقباضی تاکید داشته اند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- افزایش بیش از انتظار شاخص خرده فروشی آمریکا موجب شده که انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا تا حدودی افزایش یابد و برخی از اعضای فدرال رزرو نیز بر ادامه سیاست های انقباضی تاکید داشته اند. این موضوع موجب حرکات اصلاحی کوتاه مدت در بازار های سهام و شاخص شده است. شاخص داوجونز در کوتاه مدت در شرایط اصلاح زمانی و عددی در حرکت است، اما در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند صعودی، با پایان اصلاح، خواهد بود.

۲- در بازار طلا، قیمت پس از صعود شارپی اخیر، با توجه به افزایش نسبی انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا پس از اعلام شاخص خرده فروشی این کشور، در شرایط اصلاح قیمتی کوتاه مدت در حرکت است و احتمال ادامه اصلاح و نزول در کوتاه مدت وجود دارد. در میان مدت واکنش قیمت نسبت به میانگین ۲۰۰ روزه که بتازگی به بالا شکسته شده است، تعیین کننده است. حرکت فعلی میتواند یک اصلاح و پولبک نسبت به این میانگین مهم باشد.

۳- در برابری یورو به دلار، قیمت پس از صعود شارپی اخیر، در شرایط اصلاح زماانی و قیمتی در حرکت است. افزایش نسبی تقاضا برای دلار در پس انتظار شاخص خرده فروشی این کشور موجب این حرکات اصلاحی شده است. امروز شاخص تورمی قیمت مصرف کننده اروپا اعلام می شود، که نتایج آن می تواند بر روند قیمت تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۱۸۸٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha