۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
 ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان در ۳۸ سال گذشته رسید

ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان در ۳۸ سال گذشته رسید

داده‌های وزارت انرژی آمریکا حاکی از کاهش ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان طی ۳۸ سال گذشته است.

به گزارش بازار، بررسی هفتگی اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی آمریکا نشان می‌دهد در هفته منتهی به ۱۱ نوامبر، ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده ۴.۱ میلیون بشکه یا ۱ درصد کاهش یافت و به ۳.۹۲۱ میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین سطح از مارس ۱۹۸۴ تاکنون است.

در اکتبر ۲۰۲۲، وزارت انرژی ایالات متحده ۱۵ میلیون بشکه نفت دیگر از ذخایر استراتژیک خود را به فروش رساند و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور داده که این وزارتخانه به منظور تثبیت قیمت سوخت برای مسائل جدید مهم در زمستان آماده باشد.

کمیته نظارت وزارتی مشترک ائتلاف جهانی صادرکنندگان نفت اوپک پلاس در پنجم اکتبر با حضور وزرای کشورهای مهم تولیدکننده نفت موافقت کرد که در واکنش به کاهش قیمت، تولید نفت خام را دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

اوپک همچنین پیش‌بینی خود را برای تقاضای جهانی نفت در روز سه‌شنبه بار دیگر کاهشی خواند و از همین رو این گروه شروع به کاهش تولید برای حفظ تعادل بازار کرده است.

با توجه به دورنمای اقتصادی مبهم و اقدامات سختگیرانه چین برای مبارزه با کووید، اوپک تخمین خود را از میزان نفت خام مورد نیاز برای پمپاژ در این سه ماهه ۵۲۰ هزار بشکه در روز کاهش داد همان طور که ماه قبل هم همین حجم مشابه را کاهش داده بود.

این بدان معناست که کاهش عرضه ۲ میلیون بشکه‌ای در روز که گروه اوپک و متحدانش در ماه گذشته بر سر آن توافق کردند و انتقاد شدید جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده را برانگیخت، باید تولید را تا سطح تعادل بازار کاهش دهد، حتی اگر این کاهش‌ها به طور کامل اجرا نشود. /فارس

کد خبر: ۱۸۸٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha