۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
افزایش تعرفه خرید تضمینی برق تجدیدپذیر
رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر عنوان کرد

افزایش تعرفه خرید تضمینی برق تجدیدپذیر

رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر گفت: تعرفه‌های خرید برق تضمینی از نیروگاه‌های تجدید پذیر برقابی و کوچک مقیاس از ۲۰ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، محمود کمانی گفت: در راستای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، حفظ جذابیت اقتصادی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تعرفه‌های خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های خورشیدی و بادی کوچک مقیاس، ۲۰ تا ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

معاون وزیر نیرو ضمن اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در خصوص ضرورت پیوست زیست‌محیطی در توسعه‌ی صنعتی بر اولویت محیط‌زیست بر توسعه، تاکید کرد و افزود: در قالب طرح‌های تشویقی، ایجاد و گسترش جذابیت اقتصادی و اهداف سازمانی وزارت نیرو، از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید برق از منابع انرژی تجدیدپذیر حمایت خواهد شد.

کمانی اضافه کرد: نرخ خرید برق تضمینی از نیروگاه‌های انشعابی خورشیدی با ظرفیت کمتر از ۲۰ کیلووات، با افزایش ۲۰ درصدی از ۱۴۵۶۰ ریال به ۱۷۵۰۰ ریال و نیروگاه‌های خورشیدی بین ۲۰ تا ۲۰۰ کیلووات با افزایش ۳۰ درصدی از ۱۲۷۴۰ ریال به ۱۶۵۰۰ ریال افزایش یافته است.

رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر ادامه داد: نرخ خرید هر کیلووات ساعت برق تولیدی نیروگاه‌های انشعابی بادی کوچک مقیاس با ظرفیت کمتر از ۲۵۰ کیلووات با افزایش ۶۰ درصدی، ۱۶۶۰۰ ریال و نیروگاه‌های بادی با ظرفیت ۲۵۰ کیلووات تا ۱ مگاوات با افزایش ۲۰ درصدی، ۱۲۴۰۰ ریال اعلام گردید.

کمانی در پایان گفت: طبق این گزارش؛ نرخ‌های جدید مشمول تعدیل در زمان پرداخت صورت حساب هستند.

کد خبر: ۱۸۸٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha