حذف چند اپلیکیشن ایرانی از گوگل پلی
اقدام جدید گوگل علیه ایران؛

حذف چند اپلیکیشن ایرانی از گوگل پلی

گوگول چند اپلیکیشن ایرانی را به بهانه تحریم از پلی استور حذف کرده است.

به گزارش بازار، تعدادی از کاربران اعلام کرده اند اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ، تپسی، سه پیام رسان ایرانی سروش، بله و آی گپ از گوگل پلی حذف شده اند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که نه تنها خود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی حذف شده اند بلکه به طور کلی اکانت متعلق به این شرکت‌ها هم از گوگل پلی حذف شده است.

حذف تعدادی از اپلیکیشن‌های ایرانی از ۲۴ آبان برای تعدادی از کاربران رخ داده و برخی از آن‌ها هم امروز حذف شده اند و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که گوگل به دلیل تحریم این اپلیکیشن‌ها را حذف کرده است.

گفتنی است طی هفته‌های گذشته یک پیام رسان ایرانی از سوی گوگل پلی حذف شده بود. مدیر این پیام رسان داخلی در توضیح این مسئله گفته بود از زمان شروع این مسئله، سه بار به گوگل ایمیل ارسال شده که فقط یک بار پاسخ دادند و گفتند طی ۴۸ ساعت بررسی و اعلام می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد پاسخ‌های آن‌ها از پیش تعریف شده بوده و در زمینه دریافت پاسخ با توجه به نامه نگاری‌های انجام شده امیدوار نیستند.

طبق این گزارش ایجاد محدودیت شرکت‌های خارجی و فروشگاه‌های آنلاین آمریکایی برای اپلیکیشن‌های ایرانی حدودا از سال ۱۳۹۶ آغاز شد؛ زمانی که اپل تنها چند ماه پس از گشودن درهای فروشگاه آنلاین خود به اپلیکیشن‌های ایرانی در سپتامبر ۲۰۱۶، با فرمان دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برای تحریم علیه ایران، برخی اپلیکیشن‌های ایرانی را از اپ‌استور حذف کرد.

موضوع حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور حل نشده بود که گوگل نیز به فاصله‌ی دو هفته پس از اپل و در اقدامی مشابه، نرم‌افزارهای ایرانی را از گوگل‌پلی -فروشگاه آنلاین نرم‌افزارهای اندرویدی- با توجیه مشابه تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران حذف کرد.

درباره علت حذف این اپلیکیشن‌ها، موارد متعددی مطرح شد، یکی از این موارد تحریم‌ها بود و مدیران برخی از این اپلیکیشن‌ها، به ایمیل گوگل مبنی‌بر نداشتن امکان استفاده از گوگل‌پلی به دلیل بند ۱۶.۵ قوانین توسعه‌دهندگان اشاره کرده بودند، بندی که می‌گوید «محصولاتی که روی گوگل‌پلی قرار می‌گیرند ممکن است مشمول قوانین صادرات، تحریم و مقررات ایالات متحده و دیگر حوزه‌های قضایی باشند».

حذف پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی نشان می‌دهد مشکلات ناعادلانه تحریمی علیه شرکت‌های ایرانی همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۱۸۸٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha