۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
پایانه‌های فروشگاهی مانع از بی عدالتی پرداخت مالیات خواهد شد
مشاور رئیس سازمان امور مالیاتی:

پایانه‌های فروشگاهی مانع از بی عدالتی پرداخت مالیات خواهد شد

اردبیل- مشاور رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: با اجرای کامل پایانه فروشگاهی نه تنها شفافیت مالیات اعمال می‌شود بلکه بی‌عدالتی پرداخت مالیات نیز از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار بازار، میثم میرزایی بعد از ظهر چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل امور مالیاتی اردبیل اظهار کرد: رویکرد سازمان امور مالیاتی هوشمندسازی و الکترونیکی کردن نظام مالیاتی است تا جلوی نابسامانی ها در این حوزه گرفته شده و مودیان با انگیزه مضاعف پرداخت مالیات را انجام دهند.

وی از اعمال طرح معافیت مالیاتی برای مشاغل مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال گذشته در قالب این طرح از پرداخت مالیات مشاغل معاف شده و یا پرداختی آنها به حداقل رسیده است.

مشاور رئیس سازمان امور مالیاتی رویکرد دولت سیزدهم را جلوگیری از ناترازی پرداخت مالیات، ایجاد عدالت مالیاتی و شفافیت پرداختی ها عنوان کرد و گفت: با ارائه الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی در موعد مقرر مودیان از بخشودگی و سایر مزایای مربوط به مشوق های مالیاتی بهره مند شده اند.

مدیرکل امور بین الملل سازمان امور مالیاتی بیان کرد: تمکین در پرداخت مالیات از دستاوردهای ارزشمند جلب اعتماد مردم در حوزه پرداخت مالیات است و باید با حفظ حرمت مودیان و توجه به اخلاق حرفه ای و جلب رضایت آنها حرکت های موثری را در این حوزه انجام دهیم.

میرزایی تصریح کرد: با اصلاح امور در این حوزه نه تنها در سال های آینده افزایش منابع مالیاتی تحقق می یابد بلکه بخش عظیمی از منابع جدید درآمدی سازمان مالیاتی نیز گسترش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۸۸٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha