۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
مطالبه گری موثر تنها با هم صدایی اصناف میسر است| ۱۵ میلیون جریمه برای همسایه ای که در مغازه ایستاد!
نشست هم اندیشی اتاق های اصناف استان تهران برگزار شد

مطالبه گری موثر تنها با هم صدایی اصناف میسر است| ۱۵ میلیون جریمه برای همسایه ای که در مغازه ایستاد!

نخستین نشست هم اندیشی اتاق  اصناف استانه های تهران  در دور جدید با حضور رئیس اتاق اصناف ایران،  روسا و هیت رئیسه اتاق های اصناف استان تهران و جمعی  از مسئولان  وزارت صمت  برگزار شد.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: رئیس اتاق اصناف تهران در نشست هم اندیشی اتاق های اصناف استان تهران گفت: مطالبه گری موثر تنها با یک دست شدن صدای اصناف میسر است و بدون همکاری و هم اندیشی نمی توان مسائل مبتلا به اصناف را حل کرد.

وی با بیان این که تعطیلی برخی اصناف در مراکز بورس فروش به منظور اغتشاش نبوده بلکه برای صیانت از اموال شان است ، گفت: ۲۲ اتحادیه در منطقه مرکزی شهر و منطقه ۱۲ شهرداری فعال هستند و بازار تهران ۱۱۲ هکتار مساحت، ۶۰هزار واحد صنفی و ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر مراجعه کننده روزانه دارد که نظم و نظام آن طی دهه ها ایجاد شده است، چند نفر محدود به دنبال آن بودند که این نظم را به هم بریزند که به در بسته خوردند.

توسطی رئیس اتاق اصناف تهران در نشست هم اندیشی اتاق های اصناف استان تهران اظهار داشت: در ارتباط با نا آرامی و التهاب محدود اخیر در بازار تهران نباید اختیار خودمان را به دست کسانی بسپریم که کوته بین هستند و ذهن آنها گرفتار فضای مجازی شده است.

وی با بیان این که برخی از اقدامات به جای دولت باید در زمان مناسب انجام شود، اظهار داشت: ما به دنبال برداشته شدن موانع اصناف هستیم؛ مسدود شدن حساب های بانکی اصناف به خاطر بالا رفتن گردش مالی در این شرایط مناسب نیست و منجر به مسدود شدن حساب بانکی ۲۳۰۰ واحد در کشور و ۶۰۰ واحد در استان تهران شده است.

وی اظهارداشت: برق بازار نیز در روزهای گذشته قطع شده که برای کسب و کار بازاریان مشکل ایجاد شد؛ همچنین در این روز ها سازمان استاندارد برای بررسی باسکول و ترازوی اصناف آمده است که این اقدامات خود منجر به ایجاد التهاب می‌شود و باید در زمان مناسبی این ممسایل پیگیری شود.

وی همچنین افزود در شرایطی که جامعه ملتهب است نباید اداره مالیات متم مالیاتی بکشد و بررسی تراکنش ها را از سال ۹۳ در دستور کار قرار دهد در حالی که مالیات سالهای قبل تسویه شده و نباید قوانین مالیاتی را عطف به ماسبق کرد در حالی که می دانند اصناف در سالهای اخیر با رکود شدید ناشی از کرونا مواجه بوده اند.

وی همچنین از تشکیل کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش بنیان خبر داد و گفت: کسب وکارهای سنتی دچار یک شوک تغییر شده و اگر قرار باشد با همین فرمان پیش برویم راه به جایی نخواهیم برد و از این رو کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش بنیان را برای آماده سازی اصناف و حل مشکلات انها و طرح مطالبه و مسایل مبتلابه اصناف با مسئولان ایجاد کرده ایم .

وی با بیان این که رویکرد هیئت مدیره جدید کار علمی متکی بر پژوهش و تحقیقات است، گفت: برای این منظور همگرایی اتحادیه ها و اصناف کاری ضروری است .

در این همایش همچنین روسا و هیئت مدیره اتاق های اصناف استان تهران به طرح مسائل اصناف پرداختند و خواستار همدلی بیشتر برای مطالبه گری موثر شدند.

۱۵ میلیون جریمه برای همسایه ای که در مغازه ایستاد!

جهانگیر فرید رئیس اتاق اصناف اسلام شهر در همین باره گفت: اصناف از قانون تمکین می کنند اما برخی قوانین در مرحله اجرا برای اصناف مشکلاتی به وجود می آورد که به عنوان نمونه صنفی در اسلام شهر برای لحظاتی از درب مغازه خود بیرون رفته و همسایه اش جای او ایستاده بوده و بازرس تامین اجتماعی وی را به عنوان کارگر صنف ثبت و بعد از مدتی ۱۵ میلیون جریمه صادر کرده است .

وی افزود: بعد از پیگیری ها ، تامین اجتماعی می گید: شما درست می گویید اما نمی توان کاری کرد! آیا این نوع برخورد منطقی است ؟

نانوایی هایی را مجبور به تخلف کرده اید

رئییس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر با انتقاد از وضعیت پیش آمده برای نانوایان گفت: از سال ۹۸ قیمت نان افزایش نیافته و اکنون کار به مرحله ای رسیده که حتی اگر آرد مجانی هم به ناننوایی ها بدهند باز هم بی فایده است و نانوایان را مجبور به تخلف می کنند.

وی ادامه داد: نانوا برای باز نگه داشتن صنف خود مجبور است نان ۱۸۰۰ تومانی را با کمی کنجد ۵۰۰۰ تومان بفروشد تا دخلش با خرجش یکی شود.

۶۰ میلیون برای کنتوری که هست؟

کشاورز رئیس اتاق اصناف شهرستان ری نیز گفت" یک واحد صنفی مانند خیاطی برای تغییر صنف به اصناف موسوم به اصناف آب بر مانند کبابی و ساندویچی مجبور به پرداخت ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان حق تعویق کنتور است و این کار واقعا منطقی نیست که دولت با اصناف چنین برخورد کند.

همچنین در این نشست دکتر اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت ازتصویب تشکیل مرکز هوشمند سازی اصناف کشور در وزارت صمت خبر داد و گفت: ما در وزارت صمت نه چیزی به نام صنف و نه تولید داریم بلکه کسب و کار داریم و رویکرد ما نیز حرکت به سمت استفاده بیشتر از فناوری ، کاهش هزینه ها و بهبود محیط کسبو کار برای اصناف است .

کد خبر: ۱۸۸٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha