۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کالاهای فاقد استاندارد از بازارهای سیستان و بلوچستان جمع آوری می شوند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کالاهای فاقد استاندارد از بازارهای سیستان و بلوچستان جمع آوری می شوند

زاهدان - رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: کالاهای مشمول استاندارد اجباری که فاقد این علامت هستند از سطح بازار جمع آوری می‌شوند.

محمد تقی جامی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و اهمیت سلامت مردم کالاهای در حال توزیع در استان سیستان و بلوچستان از حیث استاندارد رصد، و کالاهای مشمول استاندارد اجباری که فاقد این علامت هستند از سطح بازار جمع آوری می شوند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید از خرید کالاهای فاقد علامت استاندارد خودداری کنند، گفت: در این ایام کیفیت کالاهایی نظیر روغن سرخ کردنی و خوراکی، خرما، کشک مایع، شیر پاستوریزه، پنیر، شکر، زولبیا و بامیه و همچنین جعبه های شیرینی رصد می شود و با متخلفان برخورد می شود.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان افزود: شهروندان هنگام خرید محصولات مشمول استاندارد اجباری، به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد توجه کنند و با ارسال این کد به سامانه پیامکی (۱۰۰۰۱۵۱۷) از اصالت و اعتبار نشان استاندارد اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: در اسفند ماه سال گذشته کارشناسان این اداره کل، کالاهای غیراستاندارد جمع‌آوری شده از بازار زاهدان که شامل رب گوجه فرنگی، آبلیمو و ضد یخ به تعداد یک هزار و ۳۰۰ عدد بود را پس از انجام آزمون و مغایرت در نتایج آزمون، با هماهنگی انجام شده پس از صدور رای نهایی از سوی دادگستری سیستان و بلوچستان معدوم کردند.

جامی تصریح کرد: جلوگیری از عرضه محصولات غیر استاندارد در بازار و حمایت از کالاهای استاندارد و با کیفیت از جمله راهکارهای جهش تولید است.

کد خبر: ۱۸٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha