۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
وصول درآمدهای مالیات در ایلام ۱۰۶ درصد افزایش یافت
مدیرکل امور مالیاتی ایلام:

وصول درآمدهای مالیات در ایلام ۱۰۶ درصد افزایش یافت

ایلام - مدیرکل امور مالیاتی ایلام اشاره به اینکه طی سال جاری وصول مالیات در ایلام ۱۰۶ درصد افزایش یافته است، گفت: بخشی از مالیات‌ها در بخش‌های زیربنایی استان هزینه شده است.

عزیزالله عباس پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سال جاری  ۱۹۴ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی ایلام وصول شده که به نسبت مشابه سال گذشته ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس ماده ۶ برنامه ششم توسعه، عوارض موضوع ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده را به نسبت ۷۰ درصد شهرها و ۳۰ درصد روستاها و طبق شاخص جمعیت به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام از پرداخت بیش از ۲۱۸ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: درآمدهای مالیاتی استان پس از وصول، به خزانه کشور واریز و مطابق با قانون برنامه بودجه، صرف امور جاری و عمرانی کشور مثل ساخت سد، جاده، پارک و ... می شود.

عباس پور یادآوری کرد: بر اساس ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است بیست و هفت صدم درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیر ساخت‌های ورزش، به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد.

وی گفت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از سه میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به توسعه ورزش و امور جوانان و فضاهای آموزشی استان اختصاص یافته است.

کد خبر: ۱٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha