۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
لزوم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی در راستای توسعه همدان
استاندار همدان مطرح کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی در راستای توسعه همدان

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی به نحو مطلوب در راستای توسعه استان همدان استفاده کرد، گفت: همدان با یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی از کانون‌های گردشگری کشور است.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه ثبت جهانی منظر تاریخی شهری «از هگمتانه تا همدان»، نقش مهمی در توسعه و اقتصاد استان دارد، گفت: استان همدان با ۱۸۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری، یکی از کانون‌های گردشگری در کشور است.

وی بابیان اینکه دولت توجه به بحث گردشگری را در صدر برنامه‌ها و فعالیت‌های خود همچون کشاورزی و صنعت و معدن قرار داده است، افزود: صنعت گردشگری، علاوه بر ایجاد وحدت و انسجام در داخل کشور، می‌تواند بهترین معرف فرهنگ و اعتقادات ما برای دیگر ملت‌ها باشد.

استاندار همدان بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی به نحو مطلوب در راستای توسعه استان استفاده کرد، گفت: غار آبی علیصدر یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خدادادی به همدان است که مراقبت، توجه و رسیدگی به آن امری ضروری است.

قاسمی فرزاد بااشاره به اینکه ثبت جهانی منظر تاریخی_شهری از هگمتانه تا همدان در معرفی استان و آثار تاریخی و تمدنی آن به گردشگران موثر است، گفت: ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان هرچه سریع‌تر انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۸٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha