۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
استان سمنان در ۵۴ رشته «تولیدات صنایع دستی» دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

استان سمنان در ۵۴ رشته «تولیدات صنایع دستی» دارد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه این استان در ۵۴ رشته تولیدات صنایع دستی دارد، گفت: گردشگری و صنایع دستی و روستایی از مهمترین مزیت‌های اقتصادی استان هستند.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه گردشگری از جمله مهمترین مزیت‌های اقتصادی استان است، گفت: رویدادهایی مانند جشنواره گردشگری، فرصت معرفی مزیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان سمنان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره بزرگ صنایع دستی با حضور هشت استان کشور در سمنان آغاز به کار کرد که فرصت خوبی برای معرفی داشته های گردشگری و صنایع دستی استان سمنان است، بیان کرد: برپایی این دست اقدامات همانطور که در مراسم افتتاحیه نیز بیان شد، نه تنها یک نیاز و کمک حال اقتصاد بلکه ضرورت برای استان است.

استاندار سمنان با بیان اینکه بخش اعظمی از اقتصاد استان سمنان با گردشگری و صنایع دستی متحول می‌شود، تاکید کرد: امروز ما در استان سمنان ۵۲ رشته صنایع دستی داریم که هنرمندان بسیاری در آن فعالیت دارند که نشان از داشته ها و ظرفیت های بالای این استان دارد.

هاشمی با بیان اینکه اگر بتوانیم مسائل و مشکلات هنرمندان صنایع دستی استان سمنان راحل کنیم خواهیم توانست اشتغال خوبی را در این استان شاهد باشیم، ابراز کرد: هنرمندان صنایع دستی ما در استان مسائلی مانند بیمه و بازار فروش محصولات دارند که در این ارتباط تسهیل گری هایی صورت می گیرد.

جشنواره بزرگ صنایع دستی با حضور هشت استان کشور در سمنان آغاز به کار کرد

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی رونق تولید و اشتغال نیز به واحد های صنایع دستی استان سمنان تعلق گرفته است، تاکید کرد: تمام تلاش مان برای این است که هنرمندان صنایع دستی بتوانند اشتغال و چرخه اقتصادی را ارتقا بدهند.

استاندار سمنان با بیان اینکه بیمه هنرمندان صنایع دستی در دولت سیزدهم محقق شده است، بیان کرد: دولت همچنین برای رفع مشکل بازار محصولات صنایع دستی، ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی صنایع دستی را پیگیری می کند.

هاشمی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه که به مقوله تولید و اشتغال می پردازد از دیگر اقدامات حمایتی در زمینه صنایع دستی استان بوده است، ابراز کرد: ما در زمینه تسهیلات ماده ۱۶ نیز برای هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری به دلیل مزیت های اقتصادی این استان، اولویت‌هایی قائل شدیم.

وی با بیان اینکه تعداد بوم گردی های فعال استان سمنان تا قبل از دولت سیزدهم ۸۶ واحد بود، افزود: امروز استان سمنان بالغ بر ۱۲۵ بومگردی دارد که امیدواریم تا پایان سال از ۱۵۰ مورد نیز عبور کنیم که نشان از توسعه گردشگری در استان دارد.

کد خبر: ۱۸۸٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha