۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
لزوم تقویت مبنای پژوهشی در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی
در ستاد هفته پژوهش و فناوری مطرح شد؛

لزوم تقویت مبنای پژوهشی در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی

همدان - استاندار همدان گفت: باید مبنای پژوهشی در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی به ویژه صنعتی، کشاورزی و گردشگری تقویت شود تا قدرت مقابله با محصولات خارجی را داشته باشیم.

به گزارش بازار، علیرضا قاسمی‌فرزاد در ستاد هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: برنامه‌های هفته پژوهش باید در هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار شود بنابراین دانشگاه‌های بوعلی، علوم پزشکی، صنعتی، فنی و مهندسی ذیل رشته‌های مختلف، برنامه‌های جداگانه پژوهشی برای ارتقای علم و دانش داشته باشند.

وی گفت: اهداف تحقیقات باید در جامعه تاثیرگذار باشد، در علوم انسانی باید پژوهش‌ها متناسب با هویت و فرهنگ جامعه ایران اسلامی انجام شود.

استاندار همدان گفت: باید مبنای پژوهشی در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی به ویژه صنعتی، کشاورزی و گردشگری تقویت شود تا قدرت مقابله با محصولات خارجی را داشته باشیم.

وی افزود: هر کدام از حوزه‌های دانشگاهی ما پژوهشگران متخصصی دارد که باید نفرات برتر هر رشته به صورت جداگانه مورد قدردانی قرار بگیرند.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: نگاه ما در حوزه پژوهش محتوایی است و با نگاه عدالت‌محور از پژوهشگرانی که محتوای عالی و با کیفیت و متناسب با جامعه تولید کنند قدردانی می‌شود.

وی گفت: باید با تشکیل یک کمیته علمی متشکل از روسای دانشگاه‌های استان، اقداماتی برای قدردانی از پژوهشگران صورت گیرد تا مقام آن‌ها حفظ شود.

استاندار همدان ادامه داد: باید افراد خلاق و نوآور باید تشویق شوند و با یک نگاه جامع از تلاشگران حوزه پژوهش قدردانی شود.

وی گفت: توجه به دانشجویان بسیار اهمیت دارد، به خصوص افرادی که در حوزه مسائل اقتصادی، صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات گردشگری کارهای پژوهشی انجام داده‌اند باید قدردانی شوند.

کد خبر: ۱۸۸٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha