۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان به ۷۵ هزار مترمکعب افزایش یافت
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان به ۷۵ هزار مترمکعب افزایش یافت

زنجان - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: ظرفیت این تصفیه‌خانه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای از ۲۷ هزار مترمکعب به ۷۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش پیدا کرده است.

علیرضا جزء قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طی دو ماه اسفند و فروردین ماه گذشته با توجه به شیوع کرونا شاهد افزایش مصرف آب در استان زنجان بودیم، گفت: خوشبختانه طی اردیبهشت ماه مصرف آب بیش از شش درصد کاهش داشته است. 

وی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه وزارت نیرو مشترکانی که طی چهار ماه فصل گرم سال از ابتدای خردادماه تا پایان شهریور کمتر از الگو، مصرف کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، مصرف خود را کاهش داده‌اند، به ازای هر متر مکعب کاهش مصرف تشویق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان گفت: بیش از ۷۷ هزار مشترک در استان شامل این طرح شدند و پاداش مشترکان مشمول این تخفیف به صورت بستانکار در قبض آب بهای آنان ثبت و اعمال شده است. 

جزء قاسمی تاکید کرد: مشترکان شهری شرکت آب و فاضلاب به ازای هر متر مکعب کاهش مصرف بیش از هزار و ۶۲۴ ریال تشویق می‌شوند که امسال این رقم با افزایش  هفت درصدی به هزار و ۷۳۸ ریال افزایش پیدا کرده است. 

وی با بیان اینکه برای تهیه آب شرب، بهترین آزمایشگاه های تصفیه را در استان زنجان داریم، تاکید کرد: رعایت کیفیت آب شرب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان، با بیان اینکه میزان سختی آب شرب شهر زنجان ۱۷۰ (ppm ) پی پی ام است که در مقایسه با استاندارد ملی که ۵۰۰ پی پی ام است خیلی با کیفیت تر و پایین تر است، ابراز داشت: ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای از ۲۷ هزار مترمکعب به ۷۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۱۸٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha