۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
نظام مالیاتی گرانیگاه مقاوم‌سازی اقتصاد کشور است
رییس کل سازمان امور مالیاتی:

نظام مالیاتی گرانیگاه مقاوم‌سازی اقتصاد کشور است

رییس سازمان مالیاتی گفت: بیشترین آسیب پذیری اقتصاد از تکانه‌های خارجی و فشارهایی است که به تامین مالی دولت وارد می‌شود و تلاش می‌شود دولت را در ارایه خدمات و انجام وظایف خود دچار مشکل و نارسایی کند.

به گزارش بازار، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی، با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی نقشی اساسی در مقاوم سازی اقتصاد کشور دارد، گفت: از نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی انتظار داریم در نشست‌های تخصصی خود به مسائل اصلی سازمان، از جمله حسابرسی مبتنی بر ریسک، شیوه اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه‌های خالی، بپردازد و توصیه‌های سیاستی کارگشایی ارائه دهد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نظام مالیاتی در قوام یافتن اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی، نقشی بسیار حیاتی دارد و از این جهت یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصاد کشور محسوب می‌شود، گفت: امیدواریم با گفتگوهایی که در این مجموعه نشست‌ها تحت راهبری اندیشکده اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود به نتایج کاربردی سیاستی مناسبی دست پیدا کنیم که به اصلاح رویه‌ها و رویکردها در نظام مالیاتی منجر شود.

منظور نظام مالیاتی را یکی از گرانیگاه‌های اصلی مقاوم سازی اقتصاد دانست و اظهار داشت: بیشترین آسیب پذیری اقتصاد از تکانه‌های خارجی و فشارهایی است که به تامین مالی دولت وارد می‌شود و تلاش می‌شود دولت را در ارایه خدمات و انجام وظایف خود دچار مشکل و نارسایی کند.

وی افزود: بنابراین اگر مجموعه این نشست‌ها به این منجر شود که بتوانیم دولت را به سویی هدایت کنیم که بار کامل تامین مالی از منابع درونزای داخلی تامین شود، هرگونه فشار و تکانه خارجی را می‌توانیم کم اثر کنیم.

کد خبر: ۱۸۷٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha