۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کیش، جایی در محاصره آب‌ها

کیش، جایی در محاصره آب‌ها

کیش، جزیره‌ای کوچک در قلب خلیج‌فارس است. جزیره‌ای که برای هر نوع روحیه‌ای چیزی برای ارائه دارد.

به گزارش بازار، کیش، جزیره‌ای کوچک در قلب خلیج‌فارس است. جزیره‌ای که برای هر نوع روحیه‌ای چیزی برای ارائه دارد. چه اهل تفریحات هیجان‌انگیز و پرجنب‌وجوش باشید و چه اهل تفریحات آرامش‌بخش این جزیره مناسب شماست. حتی اگر علاقه‌مند به تاریخ و آثار باستانی باشید، جزیره، شما را ناامید نمی‌کند. برای آشنایی با برخی از جاذبه‌های جزیره کیش و همین‌طور روش خرید بلیط هواپیما تهران کیش (بلیط سیستمی و بلیط چارتر) با ما همراه باشید.

تفریحات هیجان‌انگیز

جزیره کیش یک مکان مناسب برای تجربه انواع تفریحات و ورزش‌های آبی است. تفریحاتی که می‌توانند آدرنالین شما را بالا ببرند. مزیت آب‌وهوای جزیره، در این است که در تمامی طول سال امکان لذت‌بردن از تفریحات آبی وجود دارد. تفریحاتی مانند:

  • شاتل سواری
  • بنانا سواری
  • پاراسل سواری
  • فلای بورد
  • جت اسکی
  • کریزی بوت
  • غواصی
  • اسکوتر زیردریایی
  • اسکی روی آب

مکان‌های باستانی جزیره کیش

شاید برای بسیاری از افراد باور این که جزیره کیش قدمت و آثار باستانی دارد، دشوار باشد. اما حقیقت این است که نام جزیره کیش در اسناد مکتوب مربوط به هزار سال پیش آورده شده است. از آثار باستانی جزیره کیش می‌توان به شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز و خانه مردم‌شناسی بومیان کیش نام برد.

  1. شهر باستانی حریره

حریره یک شهر قدیمی ۸۰۰ساله است که در شمال جزیره قرار داشته و وسعتی به‌اندازه ۱۲۰ هکتار دارد. بخش‌هایی از حریره که پس از کاوش‌های باستانی در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند؛ شامل خانه اعیانی، محدوده صنعتی، مسجد و حمام می‌شود.

  1. شهر زیرزمینی کاریز

یکی از مکان‌های جذاب و قدیمی کیش شهر زیرزمینی کاریز است. قدمت کاریز کیش به ۲۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد و یک نمونه باستانی از حفر قنات توسط ایرانیان است. این قنات‌ها که در عمق ۱۶ متری زیرزمین جریان دارند در گذشته آب شیرین مردم جزیره را فراهم می‌کردند. نکته دیگر اینکه دمای هوا در شهر زیرزمینی، مطبوع و خنک است.

  1. خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

از جاذبه‌های دیگر جزیره می‌شود به خانه مردم‌شناسی بومیان کیش اشاره داشت. بنای این خانه قدمت ۲۰۰ساله دارد و در محله‌ای قدیمی به نام «سفین قدیم» واقع شده است. این خانه دارای ۱۵ اتاق، یک حیاط خانوادگی و ۲ حیاط مجلسی است که نمایانگر سبک زندگی و صنایع‌دستی بومیان جزیره است.

قلعه جنی؛ یک قلعه اسرارآمیز

قلعه جنی یک قلعه اسرارآمیز است که ساکنان جزیره اعتقاد دارند که جنیان در آنجا زندگی می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنند که کسی شب‌ها به آنجا نرود. این بنا در اصل یک پاسگاه هنگ مرزی بود. گویا در سال‌های دهه ۴۰ چند اتفاق ترسناک و غیرعادی در آن رخ می‌دهد که باعث می‌شود شایعاتی بر سر زبان‌ها بیفتد. منشأ این شایعات از اتفاقات تلخی نشئت گرفته‌اند که برای سربازان در آن سال‌ها رخ‌داده بود. اگر برای شما این داستان‌ها هیجان‌انگیز است، می‌توانید سری به قلعه جنی بزنید.

کشتی یونانی

کیش، جایی در محاصره آب‌ها

یکی از جذاب‌ترین نقاط دیدنی کیش، کشتی یونانی است. می‌توان با اطمینان گفت که اکثر کسانی که از کیش دیدن کرده‌اند، سری به کشتی یونانی زده‌اند. کشتی یونانی مکان بسیار جذابی برای عکس گرفتن و ثبت خاطرات خوب است. در سال ۱۳۴۵ این کشتی به گل نشست. تصویر کشتی یونانی در هنگام غروب بسیار تماشایی است.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش، نقش قلب تپنده جزیره را دارد. این اسکله به دلیل موقعیت مکانی مناسب و جذابیت‌های دیدنی که دارد، بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. حضور بر روی این اسکله و تماشای موج‌های آرام دریا می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد. علاوه بر بسیاری از تفریحات آبی که در کنار این اسکله وجود دارند، شما می‌توانید روی این اسکله به ماهیگیری بپردازید.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی در فاصله نزدیکی از کیش قرار دارد و شما می‌توانید به‌راحتی با قایق به آنجا بروید. هندورابی یک جزیره کوچک با مساحت ۲۳ کیلومترمربع است که بافت بکر، دست‌نخورده و بومی خود را حفظ کرده است. در قرن پانزدهم جزیره هندورابی در تصرف پرتغالی‌ها بود و به همین دلیل بقایایی از توپ‌های جنگی پرتغالی‌ها هنوز در آنجاست.

بلیط هواپیما تهران کیش از اسنپ تریپ

اگر می‌خواهید با خیال راحت و از یک جای مطمئن خرید بلیط کیش تهران را انجام بدهید؛ به شما توصیه می‌کنیم از اسنپ تریپ خرید کنید. برای این که بدانید چرا خرید بلیط برای هواپیما از اسنپ تریپ پیشنهاد می‌شود؛ در این جا به برخی از مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  • خرید انواع بلیط چارتری و سیستمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • امکان بررسی و انتخاب از بین پروازهای مختلف به کیش مانند بلیط سیستمی، بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری.
  • امکان مقایسه قیمت بلیط پروازهای کیش.
  • امکان دریافت پشتیبانی به هنگام بروز هرگونه مشکل.
  • اطلاع یافتن از قیمت‌های لحظه‌ای بلیط‌ها.
  • امکان لغو و استرداد بلیط کیش.
  • امکان اخذ مبلغ بلیط بلافاصله بعد از کنسلی (پس از کسر جریمه).
  • امکان انتخاب بین ایرلاین‌های مختلف و خصوصی‌سازی کردن جستجو.
  • امکان تهیه بلیط از معتبرترین شرکت‌های هوایی.

راهنمای خرید آنلاین بلیط کیش از اسنپ تریپ

برای این که بلیط پرواز موردنظر خود را از سامانه اسنپ تریپ خریداری کنید، کار سختی در پیش ندارید. ما در این جا روش ساده این کار را توضیح داده‌ایم:

  1. در آغاز نوع بلیط (یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشت) و موارد دیگر مانند تعداد مسافران، تاریخ و کلاس بلیط را در قسمت جستجو وارد کنید.
  2. بعد از چند ثانیه در لیستی، نتایج جستجو ظاهر خواهند شد. شما می‌توانید از آن لیست قیمت و نوع بلیط‌ها را مشاهده و مقایسه کنید و در آخر مورد دلخواه را رزرو کنید.
  3. بعدازاین که رزرو را انجام دادید، باید خرید خود را کامل کنید. کامل کردن خرید بسیار ساده است؛ کلیک بر روی دکمه خرید و پرداخت نهایی؛ بعد از گذشت چند دقیقه خرید انجام شده است و بلیط تهران کیش به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جمع‌بندی

سفر به جزیره زیبای کیش و دیدن زیبایی‌های این جزیره قطعا برای شما خاطره‌انگیز خواهد شد. با رزرو و خرید بلیط از اسنپ تریپ می‌توانید با آسودگی و آرامش بیشتری سفر کنید. انتخاب مناسب‌ترین بلیط از بین گزینه‌های موجود، چه از نظر قیمت و چه از نظر کیفیت، از جمله مزایای خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ است.

کد خبر: ۱۸۷٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha