۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
۱۲۵۰۰ فرصت شغلی در ایلام ایجاد شد
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

۱۲۵۰۰ فرصت شغلی در ایلام ایجاد شد

ایلام- مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی ایلام گفت: طی سال جاری ۱۲ هزار و ۵۴۹ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است.

نورالدین الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تعهد اشتغال استان در سامانه رصد، ایجاد و ثبت شش هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی بوده است که ایلام از تعهد خود هم بالاتر زده و دوبرابر ثبت اشتغال داشته است و از استان های پیشتاز در ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد هستیم.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در سال جاری ۱۲ هزار و ۵۴۹ شغل در استان ایجاد شده است.

الیاسی با ارائه گزارشی از سهم شهرستان‌ها و همچنین نهادها در جذب اعتبارات تبصره ۱۶ اظهار کرد: در برخی موارد اشتغال ایجاد شده در سامانه اشتغال ثبت نمی‌شود لذا مسئولان در جریان اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال قرار نمی‌گیرند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وی از کمیته نظارت بر اجرای طرح های اشتغالزایی خواست که نظارت و پیگیری های خود را برای جذب به موقع و همچنین اجرای هدفمند تسهیلات اشتغالزایی در استان افزایش دهند.

الیاسی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و بانک ها باید در اجرای طرح های اشتغالزیی به موضوع زنجیره ارزش و مشاغل خرد که رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر را به دنبال داشته شد، توجه کنند.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ایلام تصریح کرد: فرآیند ارزیابی و صحت سنجی اطلاعات ثبت شده در سامانه در مرکز استان از سوی این اداره کل و در شهرستانها توسط ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در سطح ملی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت دقیق انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه که تا به امروز در استان محقق شده است حاصل تلاش و پیگیری یک کار جمعی تحت عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» است، افزود: در ایجاد این فرصت شغلی تمامی فرمانداران و دستگاه های اجرایی با نظارت عالیه استاندار نقش آفرینی کرده اند

کد خبر: ۱۸۷٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha