۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
روند قیمت سولانا به کدام سمت پیش خواهد رفت؟| آیا امکان بازگشت وجود دارد؟
تحلیل بازار رمزارزها؛

روند قیمت سولانا به کدام سمت پیش خواهد رفت؟| آیا امکان بازگشت وجود دارد؟

قیمت توکن سولانا هفته گذشته با سقوط و فروپاشی صرافی FTX به پایین ترین سطح خود روی ۱۱.۴۷ دلار سقوط کرده که نسبت به بالاترین سطح خود در این ماه بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، قیمت رمزارز سولانا به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد آینده این رمزارز به شدت سقوط کرد. قیمت توکن سولانا هفته گذشته با سقوط و فروپاشی صرافی FTX به پایین ترین سطح خود روی ۱۱.۴۷ دلار سقوط کرده که نسبت به بالاترین سطح خود در این ماه بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. همچنین در معیار سالانه، ارزش سولانا بیش از ۹۰ درصد سقوط کرده و آن را به یکی از بدترین رمزارزها از حیث راندمان و عملکرد تبدیل کرده است.

سولانا دیفای و NFT از بین می روند

بزرگترین دلیل سقوط آزاد قیمت توکن سولانا، ترس ایجاد شده در بازار به دلیل سقوط صرافی FTX به عنوان دومین صرافی بزرگ رمزارزی جهان بوده است.

با این رخداد، اکوسیستم سولانا که ارتباط نزدیکی با صرافی FTX دارد، شروع به فروپاشی کرده است. ارزش کل قفل شده (TVL) آن در صنعت دیفای، از بیش از ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به حدود ۶۰۶ میلیون دلار کاهش یافته است. اکوسیستم های پیشرو موجود بر روی شبکه سولانا مانند Marinade Finance، Solend، Cega و Raydium شاهد کاهش بیش از ۶۰ درصدی TVL خود در ۳۰ روز گذشته بوده اند.

همین روند در صنعت NFT نیز اتفاق افتاده است. حجم NFT های موجود روی شبکه سولانا طی چند روز گذشته سقوطی چشمگیر کرده است. داده ها نشان می دهد که تعداد معامله کنندگان روزانه سولانا از بیش از ۲۶ هزار نفر در ماه سپتامبر به حدود ۳۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

پیش بینی قیمت سولانا

روند قیمت سولانا به کدام سمت پیش خواهد رفت؟| آیا امکان بازگشت وجود دارد؟

توضیحات مطرح شده در بالا به خوبی نشانگر این است که سولانا از وضعیت خوبی برخوردار نیست و این موضوع، چالشی جدی را برای سرمایه گذاران این رمزارز ایجاد کرده است. نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت توکن SOL ، یک الگوی دو کفی در نقطه ۱۲.۲۲ دلار تشکیل داده است.

در تحلیل اقدام قیمت، این الگو معمولاً یک علامت صعودی است. این ارز همچنین یک چکش کوچک را تشکیل داده که نشانه خوبی است. با این وجود، سولانا به طور قابل توجهی در محدوده پایین تر از میانگین های متحرک خود باقی مانده و این در حالیست که نوسانگر تصادفی به سمت سطح خنثی ۵۰ حرکت کرده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که قیمت سولانا با خریدهای جدید سرمایه گذاران در کف، بهبود یابد. اگر این اتفاق بیفتد، سولانا می تواند قیمت ۱۸ دلاری جمعه گذشته را دوباره آزمایش کند. سقوط به زیر سطح حمایت ۱۲.۲۲ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۸۷٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha