۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
احتمال روند صعودی شاخص داوجونز
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال روند صعودی شاخص داوجونز

در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت پس از صعود هفته گذشته، در میانه کانال صعودی میان مدت در نوسان است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- شاخص داوجونز در ادامه روند صعودی، در شروع هفته حرکات اصلاحی کوتاه مدت داشته است، اما با توجه به افزایش سطح ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام، احتمال اول در میان مدت ادامه روند صعودی خواهد بود. سطح مقاومتی ۳۴۳۰۰ واحدی در برابر صعود شاخص قرار دارد.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت پس از صعود هفته گذشته، در میانه کانال صعودی میان مدت در نوسان است و در کوتاه مدت احتمال اصلاح زمانی و قیمتی وجود دارد. در میان مدت روند مشخصی دنبال نمی شود، اما احتمال صعود تا محدوده ۱۰۰ دلاری تقویت شده است.

۳️- در بازار طلا، با کاهش تقاضا برای دلار، قیمت به بالاترین سطح در بیش از سه ماه اخیر رسیده و در میان مدت احتمال صعود قیمت افزایش یافته است. از نظر تکنیکالی، تشکیل الگوی دو قلوی کف میان مدت، از این روند حمایت می کند. در کوتاه مدت احتمال حرکات اصلاحی و نزولی در محدوده مقاومتی ۱۷۶۵ دلاری وجود دارد.

۴️- در برابری دلار به ین، با کاهش تقاضا برای دلار، قیمت نزولی شارپی داشته و به محدوده حمایتی ۱۴۰ بازگشته است. این حمایت تغییر قطب یافته ایست که در ماه جولای ۲۰۲۲ بعنوان سقف قیمت ایجاد شده بود و در حال حاضر واکنش قیمت نسبت به این محدوده تعیین کننده است. ضمن اینکه بامداد فردا شاخص تولید ناخالص داخلی ژاپن منتشر می شود، که می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت تاثیرگذار باشد.

۵- در برابری یورو به دلار، قیمت در ادامه روند صعودی و تثبیت عبور صعودی از سطح برابری یورو و دلار، به محدوده مقاومتی ۱.۰۳۶۸ رسیده که از بیش از چهار ماه قبل بالاترین سطح برابری بوده و مقاومت با اهمیتی در برابر قیمت است و واکنش به این محدوده، تعیین کننده است. احتمال اصلاح کوتاه مدت در این محدوده وجود دارد. در میان مدت نیز در صورتی که قیمت از این محدوده با اعتبار به بالا عبور کند، احتمال صعود تقویت خواهد شد.

۶️- در برابری پوند به دلار، با توجه به کاهش تقاضا برای دلار، قیمت با عبور از مقاومت ۱.۱۷۳۸، به محدوده بالای کانال صعودی میان مدت رسیده و احتمال اصلاح و نزول کوتاه مدت در واکنش به این محدوده، وجود دارد. در میان مدت، قیمت مقاومت ها و میانگین های روزانه را با اعتبار شکسته و احتمال اول ادامه صعود با پایان اصلاح کوتاه مدت، خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۷٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha