۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
تسهیلات مشاغل خانگی در بودجه ۱۴۰۲ افزایش یابد
وزیر تعاون:

تسهیلات مشاغل خانگی در بودجه ۱۴۰۲ افزایش یابد

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه داریم تا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ منابع مشاغل خانگی را افزایش دهیم و مشکلات افرادی که دنبال ایجاد مشاغل خانگی هستند، را کمتر کنیم.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه چهل و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت تامین تسهیلات را انجام می‌دهد برای امسال پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در نظر گرفته شده بود که از این رقم سه هزار میلیارد تامین شده است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا این تسهیلات افزایش یافته و به رقم پنج هزار میلیارد تومان برسد و بانک‌های عامل به تعهدات خود عمل کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سهم ۲۰ درصدی مشاغل خانگی از سهم کل اشتغال کشور هدف‌گذاری شده است گفت: گزارش‌هایی که داریم حدود ۳ تا ۴ درصد از مشاغل کل کشور به مشاغل خانگی اختصاص دارد برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به سقف مورد نظر برسیم.

وی ادامه داد: در حوزه ایجاد مشاغل خانگی و تسهیل در صدور مجوزها از دستگاه‌ها تقاضای همکاری کرده‌ایم.

مرتضوی با بیان اینکه دولت سامانه واحد صدور مجوزها را راه‌اندازی کرده است گفت: بر اساس این سامانه به صورت واحد و با همکاری همه دستگاه‌ها مجوزها به صورت برخط و در کمترین زمان صادر می‌شود که این امر سبب رونق مشاغل خانگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۷۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سامانه ثبت شده است که امیدواریم این مجوزها منجر به ایجاد اشتغال شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبه‌های چهل و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: عمده‌ترین مصوبه‌های امروز کوتاه کردن زمان صدور مجوزها، اعلام رشته‌های جدید، تاکید بر تسهیلات، کوتاه کردن فرایند پرداخت اعتبارات، برداشتن موانع و سایر موارد بود.

وی تاکید کرد: دولت تمام همت خود را به کار گرفته است تا با عدالت محوری حقوق و مزایای آحاد جامعه را با توجه به منابع بهبود بخشد.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha