۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
طبقه بندی استان های کشور برای تولید دانه های روغنی

طبقه بندی استان های کشور برای تولید دانه های روغنی

در طبقه بندی کشوری برای تولید دانه‌های روغنی استان خوزستان با ۱۶۱ هزار تن، گلستان با ۱۳۴ هزار تن، فارس با ۶۴ هزار تن، آذربایجان غربی با ۵۶ هزار تن و خراسان رضوی با ۳۵ هزار تن در اولویت هستند.

به گزارش بازار، در الگوی کشت محصولات زراعی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، وزارت جهاد کشاورزی برآورده کرده است که در هر استان چه محصولات زراعی و در چه حجمی کاشته شود.

برای اجرای الگوی کشت توسط کشاورزان نیز مشوق‌ها و تسهیلات تولید به تولیدکنندگان داده می‌شود و از طرفی قیمت آب بهای کشاورزانی که الگوی کشت را راعایت کنند، کاهش می‌یاید.

در این طبقه بندی استان‌های خوزستان با ۱۶۱ هزار تن، گلستان با ۱۳۴ هزار تن، فارس با ۶۴ هزار تن، آذربایجان غربی ۵۶ هزار تن و خراسان رضوی با ۳۵ هزار تن در اولویت‌های تولید دانه‌های روغنی هستند.

بخش عمده نیاز کشور به دانه‌های روغنی و روغن خام از واردات تامین می‌شود، در برنامه الگوی کشت تلاش شده با افزایش تولید و جایگزینی دانه‌های روغنی از میزان وابستگی به واردات این محصول کاسته شود و ضریب خوداتکایی افزایش یابد، یکی از این برنامه‌ها انتقال کشت سبزی و صیفی به فضای گلخانه‌ای است تا اراضی برای کاشت محصولات اساسی از جمله دانه‌های روغنی اختصاص یابد ...

کد خبر: ۱۸۷٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha