۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
دریافت چک‌الکترونیک تفاوتی با چک کاغذی ندارد
رئیس کل بانک مرکزی:

دریافت چک‌الکترونیک تفاوتی با چک کاغذی ندارد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط دریافت چک دیجیتال هیچ تفاوتی با چک‌های کاغذی ندارد، گفت: به زودی شرایطی فراهم می‌شود تا تمامی بانک‌ها بتوانند این خدمت نوین و ارزشمند را به جامعه ارائه دهند.

به گزارش بازار، علی صالح آبادی در مراسم رونمایی از چک الکترونیک، اظهار داشت: تمام اصناف و تجار و کسب و کارها با چک سروکار دارند و هرچه اعتبار چک را بیشتر کنیم به تسهیل و بهبود کسب وکار کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه قانون جدید چک اعتبار را به چک برگرداند، گفت: امروز کسی که چک را دریافت می‌کند اطمینان زیادی به وصول چک دارد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در گذشته دریافت کننده چک به دنبال صادرکننده چک می‌رفت تا چک وصول شود، اما امروز این وضعیت برعکس شده و صادرکننده چک نگران وصول چک می‌شود تا اعتبارش خدشه دار نشود و حساب‌های بانکی وی مسدود نگردد.

صالح آبادی گفت: آموزش استفاده از چک الکترونیک بسیار مهم است که ما در دستور کار داریم و امیدواریم به زودی در تمامی شبکه بانکی این خدمت بزرگ به همه ارائه شود. تلاش‌های تمام عزیزان بویژه همکاری کمیسیون اصل نود برای راه‌اندازی چک امن دیجیتال و اجرای کامل قانون جدید چک بویژه کمیسیون اصل ۹۰ قابل تقدیر است.

وی با اشاره به راه اندازی چک دیجیتال در ۳ بانک تجارت، پارسیان و صادرات از امروز، تصریح کرد: شرایط دریافت چک دیجیتال هیچ تفاوتی با چک‌های کاغذی ندارد. به زودی شرایطی فراهم می‌شود تا تمامی بانک‌ها بتوانند این خدمت نوین و ارزشمند را به جامعه ارائه دهند.

کد خبر: ۱۸۷٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha