۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کاهش تقاضا برای دلار
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش تقاضا برای دلار

دیروز شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا اعلام شد، که نشان می داد شتاب رشد تورم در این کشور بیش از انتظار ها کاهش داشته است و این موضوع انتظارات نرخ بهره ای را کاهش داده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- دیروز شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا اعلام شد، که نشان می داد شتاب رشد تورم در این کشور بیش از انتظار ها کاهش داشته است و این موضوع انتظارات نرخ بهره ای را کاهش داده است. گمانه زنی ها نشان می دهد که به احتمال زیاد فدرال رزرو آمریکا در نشست های پیش رو افزایش های ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره را در دستور کار نخواهد داشت و سقف افزایش نرخ بهره نیز کمتر از ۵ درصد خواهد بود. این موضوع تاثیر بسیار مهمی در بازار های مالی، کالا، سهام و ارز داشته است، به صورتی که موجب افزایش ریسک پذیری و تقاضا در بازار های سهام شده است و با افزایش تقاضا برای اوراق قرضه، نرخ بازدهی این اوراق کاهش شارپی داشته است. ضمن اینکه تقاضا برای دلار کاهش قابل توجهی داشته و در نتیجه ارزهای اصلی بازار، در برابر دلار آمریکا، تقویت شده اند.

در بازار کالا و فلزات از جمله طلا و نفت هم، کاهش ارزش دلار موجب تقویت قیمت ها شده است. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز مقاومت ۳۳۴۷۶ واحدی را شکسته و احتمال صعود شاخص به محدوده مقاومتی ۳۴۳۰۰ واحدی افزایش یافته که بالاترین سطح شاخص از ماه آپریل ۲۰۲۲، یعنی هفت ماه قبل است. در کوتاه مدت احتمال حرکات اصلاحی و پولبک وجود دارد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با کاهش تقاضا برای دلار، قیمت به موج صعودی بازگشته و در میانه کانال صعودی در حرکت است. احتمال اول در میان مدت ادامه صعود تا محدوده مهم و روانی ۱۰۰ دلار برای هر بشکه است.

۳- در بازار طلا، با کاهش تقاضا برای دلار، قیمت سطح مقاومتی و خط گردن الگوی بلند مدت دو قلوی کف در قیمت ۱۷۲۷ دلاری را با اعتبار شکسته و احتمال صعود میان مدت قیمت تقویت شده است. در حال حاضر قیمت به مقاومت مهم و سه ماهه ۱۷۶۵ دلاری رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. احتمال حرکات اصلاحی کوتاه مدت در این محدوده وجود دارد.

۴- در برابری یورو به دلار، قیمت پس از نوسانات پر دامنه در محدوده برابری یورو به دلار، با اعتبار از این محدوده به بالا عبور کرده است، و با تثبیت این عبور، احتمال صعود میان مدت قیمت تقویت شده است. در شرایطی که انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا افزایش یافته است، بر اساس انتشار آمار امروز از شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آلمان، تورم به ۱۰.۴ درصد رسیده و این موضوع از افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی اروپا حمایت می کند. در نتیجه از نظر فاندامنتالی، احتمال ادامه روند صعودی قیمت تقویت شده است. در کوتاه مدت احتمال حرکات اصلاحی و پولبک به محدوده ماژور شکسته شده ۱.۰۱۹۷ وجود دارد.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha