۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
رتبه بندی معلمان را از ۵۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر رساندیم
رئیس­ کمیسیون آموزش مجلس:

رتبه بندی معلمان را از ۵۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر رساندیم

رئیس­ کمیسیون آموزش مجلس گفت: برای رتبه بندی، ۵۰۰ هزار نفر پیش بینی شده بود که اکنون به یک میلیون نفر رسیده است و این رتبه بندی قرار بود سه سال به سه سال انجام شود و ما همه را یکجا انجام دادیم.

به گزارش بازار، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: رتبه بندی معلمان در پی اجرایی شدن سند تحول بنیاد آموزش و پرورش بود که سال‌ها دولت‌ها در پی آن بودند که در قانون دوازده سال اخیر، در برنامه‌ای پنج ساله تعیین شده بود.

منادی سفیدان افزود: در این کمیسیون برای رفع نواقص اجرای قانون آموزش کشور قانون گذاری کردیم تا آموزش به صورت یک زنجیره یکپارچه باشد بنابراین آموزش را از صفر تا ۶ سالگی سیاست گذاری کردیم که سازمانی به نام سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش شکل گرفت.

وی گفت: برای رتبه بندی در لایحه ۵۰۰ هزار نفر را پیش بینی شده بود که اکنون به یک میلیون نفر رساندیم که این رتبه بندی قرار بود سه سال به سه سال انجام شود و ما همه را یکجا انجام دادیم و فاصله پنج رتبه در آموزش و پرورش از ۶ سال به ۵ سال کاهش دادیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین با اشاره به جایگاه مقام معلم افزود: معلمی که به مراحل آخرکارش می‌رسد یعنی جایگاه‌های بالای بیست سال، می‌تواند استاد معلم شود که هم حقوقش و هم جایگاهش تغییر می‌کند.

منادی گفت: الان در رتبه بندی معلمان مقداری وقفه افتاده البته در ماه گذشته تلاش کردیم و حدود ده هزار میلیارد تومان پول دادیم که دو تا پنج میلیون حقوق معلم باید زیاد شود، یعنی حداقل یک میلیون و ۸۰۰ تا حداکثر ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان که رتبه بندی سخت و زمان بر است با پیگیری وزیر، هر معلم بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان دریافت کرد.

وی افزود: ۸۰ هزار معلم طرح مهرآفرین نیز طبق قانون هفته گذشته، شامل رتبه بندی شدند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: بحث تناسب سازی نیز شامل معلمان شد که علاوه بر قانون رتبه بندی، شامل تناسب سازی می‌شوند با این احتساب، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به معلمان تعلق می‌گیرد.

منادی افزود: در حال حاضر، ماه بعد قطعاً رتبه ۴۰۰ هزار نفر از معلمان مشخص می‌شود یعنی ظرف دو ماه آینده قطعاً همه رتبه‌ها معلوم و مشخص می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ماه بعد ۴۰۰ هزار نفر دیگر از معلمان رتبه شان مشخص می‌شود یعنی ظرف دو ماه آینده همه رتبه‌ها قطعاً معلوم مشخص می‌شود.

طرح رتبه بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شروع شد که معوقه هایشان از همان زمان محاسبه و پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha