۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
صنایع فرآوری و تکمیلی کشاورزی استان بوشهر به ۷۰۰ هزار تن افزایش یافت
استاندار در گفت‌وگو با بازار:

صنایع فرآوری و تکمیلی کشاورزی استان بوشهر به ۷۰۰ هزار تن افزایش یافت

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر گفت: با راه‌اندازی ۱۸ واحد جدید، صنایع فرآوری و تکمیلی و بسته‌بندی در حوزه کشاورزی استان بوشهر به ۷۰۰ هزار تن افزایش یافت.

احمد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر با ظرفیت تولید بیش از یک و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی، پتانسیل بالایی برای توسعه صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی دارد و اگر توجه لازم صورت بگیرد، میزان سودآوری و ارزآوری ارزشمندی در بر خواهد داشت.

وی افزود: توسعه صنایع تبدیلی حلقه اتصال کشاورزی به صنعت است که در کنار افزایش تولید، اشتغال‌زایی بالایی نیز دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: امسال اعتبارات ارزشمندی برای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی تخصیص یافته و ظرفیت صنایع تبدیلی و بسته‌بندی نسبت به سال گذشته رشد محسوسی نشان می‌دهد.

محمدی زاده از افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی استان بوشهر به ۷۰۰ هزار تن خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ واحد جدید صنایع تبدیلی و بسته بندی کشاورزی استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده و ظرفیت صنایع فرآوری و تکمیلی کشاورزی از ۶۴۰ هزار تن به ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

وی گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای واحدهای صنایع تبدیلی و بسته بندی کشاورزی سرمایه گذاری شده و امسال حدود ۳۵۰ شغل جدید نیز ایجاد شده است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: حضور شرکت‌های فناور و دانش بنیان در کنار حوزه کشاورزی و صنعت بسیار مهم و تاثیرگذار است و به افزایش بهره‌وری منجر می‌شود.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha