۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
احتمال افزایش تقاضا در بازار سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال افزایش تقاضا در بازار سهام

از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در ادامه موج اصلاحی و نزولی کوتاه مدت، به محدوده خط روند میان مدت صعودی رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- در شرایطی که نتایج انتخابات سراسری آمریکا همچنان بطور کامل روشن نشده است، نگاه فعالین بازار و معامله گران بیشتر به سمت اعلام شاخص های تورمی معطوف شده و در صورتی که شاخص تورمی قیمت مصرف کننده بیشتر از انتظارات باشد، می تواند موجب کاهش تقاضا در بازار های مالی و سهام شود و احتمال نزول بیشتر در شاخص های سهام آمریکا تقویت خواهد شد. و در سناریوی دیگر در صورتی که رشد تورم کاهش یافته باشد، احتمال افزایش تقاضا در بازار سهام تقویت خواهد شد. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در ادامه موج اصلاحی و نزولی کوتاه مدت، به محدوده خط روند میان مدت صعودی رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است.

۲️- در بازار نفت خام و شاخص نفت برنت، روز گذشته شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام شد، که افزایش نزدیک به ۴ میلیون بشکه ای را نشان می داد و این موضوع از ادامه روند نزولی و اصلاحی قیمت نفت خام حمایت کرده است. در حال حاضر قیمت از محدوده های مهم حمایتی میان مدت و روزانه عبور کرده و احتمال نزول قیمت نفت در میان مدت افزایش یافته است.

۳- در بازار طلا، قیمت با تشکیل الگوی برگشتی دو قلوی کف و عبور معتبر از خط گردن الگو، صعودی شارپی داشته است. در حال حاضر اما قیمت به محدوده مقاومتی مهم ۱۷۲۰ دلاری رسیده و در این محدوده در شرایط اصلاح زمانی و قیمتی در نوسان است و از نظر تکنیکالی، احتمال اصلاح و نزول کوتاه مدت در این محدوده تقویت شده است. از نظر فاندامنتالی، امروز ساعت ۱۷ بوقت ایران، شاخص های تورمی قیمت مصرف کننده آمریکا اعلام می شود و در صورتی که شاخص تورمی بیشتر از انتظارات باشد، احتمال کاهش قیمت طلا بدلیل افزایش تقاضا برای دلار تقویت می شود و در دیگر سناریو در صورتی که شتاب رشد تورم آمریکا کاهش یافته باشد، احتمال افزایش قیمت طلا وجود دارد.

۴- در برابری یورو به دلار، قیمت با رسیدن به محدوده ماژور و با اهمیت ۱.۰۰۹۳، نسبت به آن واکنش برگشتی داشته و عبور معتبر از محدوده برابری یورو به دلار، تثبیت نشده است و قیمت در این محدوده مهم و روانی در نوسان است و در کوتاه مدت، احتمال اصلاح و نزول بیشتر وجود دارد. از نظر فاندامنتالی، نگاه ها به اعلام نتایج شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا معطوف شده است و اعلام بیش از انتظار این شاخص می تواند موجب افزایش تقاضا برای دلار و در نتیجه تثبیت تکنیکالی روند نزولی شود و در دیگر شرایط، در صورتی که رشد شتاب تورمی در آمریکا کاهش یافته باشد، احتمال برگشت قیمت به بالای سطح برابری یورو به دلار تقویت خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha