۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
تورم نقطه‌ای تولیدکننده مرغداری‌های صنعتی به ۹۰ درصد رسید
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛

تورم نقطه‌ای تولیدکننده مرغداری‌های صنعتی به ۹۰ درصد رسید

تورم سالانه قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی با یک درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۶۷.۲ درصد و تورم تولیدکننده مرغداری‌های صنعتی با ۹ درصد افزایش به ۵۲.۴ درصد رسیده است.

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران تازه‌ترین گزارش خود از تورم قیمت تولیدکننده مرغداری‌ها و گاوداری‌های صنعتی در تابستان امسال را منتشر کرده است. نتایج این گزارش نشان می‌دهد تورم سالانه قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی به ۶۷.۲ درصد و تورم تولیدکننده مرغداری‌های صنعتی با ۹ درصد افزایش به ۵۲.۴ درصد رسیده است.

جزییات گزارش مرکز آمار از تورم تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی بیانگر آن است که تورم سالانه در این بخش با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به بهار امسال همراه بوده و کمترین تورم سالانه در میان اقلام مختلف این بخش مربوط به «گوساله نر زیر چهار ماه» با ۳۵.۱ درصد و بیشترین آن مربوط به «شیر» با ۸۰.۳ درصد بوده است.

همچنین در این بخش تورم نقطه‌ای به ۷۵.۴ درصد رسید که در مقایسه با تورم نقطه‌ای ۹۷.۲ درصد درصدی در بهار امسال، ۲۱.۹ درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در فصل تابستان ۱۴۰۱ نسبت به فصل تابستان قبل، ۷۵.۴ درصد افزایش دارد. در بین اقلام گاوداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به «گاو تلیسه» با ۳۴.۸ درصد و بیش‌ترین آن مربوط به «شیر» با ۹۲.۹ درصد است.

تورم فصلی تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی نیز در تابستان امسال به ۷.۸ درصد رسید که در مقایسه با تورم فصلی ۵۰.۸ درصدی در بهار امسال، ۴۳ درصد کاهش دارد. در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به «گوساله نر زیر چهار ماه» با ۰.۷ درصد و بیش‌ترین آن مربوط به «گاو ماده شیری» با ۱۵.۴ درصد است.

علاوه بر این جزییات گزارش مرکز آمار ایران از تورم تولیدکننده مرغداری‌های صنعتی نیز نشان می‌دهد تورم سالانه در این بخش نسبت به تورم ۴۳.۴ درصدی در بهار امسال، ۹ درصد افزایش داشته است. در این فصل، در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم «کود» با ۲۸.۵ درصد و بیش‌ترین آن مربوط به «پولت» با ۵۷ درصد بوده است.

تورم نقطه‌ای این بخش در تابستان امسال نیز به ۸۹.۶ درصد که نسبت به تورم نقطه‌ای ۴۶.۱ درصدی در بهار امسال، ۴۳.۵ درصد افزایش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در فصل تابستان ۱۴۰۱ نسبت به فصل تابستان سال قبل، ۸۹.۶ درصد افزایش دارد. در بین قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به «کود» با ۳۳.۱ درصد و بیشترین آن مربوط به «مرغ گوشتی» با ۱۱۱.۳ درصد است.

تورم فصلی نیز به ۴۹.۴ درصد رسید که در مقایسه با تورم فصلی ۱۹.۵ درصدی در بهار امسال، ۲۹.۹ واحد درصد افزایش یافته است. در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، بیشترین افزایش مربوط به «جوجهٔ یک‌روزه» با ۷۲.۱ درصد و کمترین افزایش مربوط به «کود» با ۹.۳ درصد است.

کد خبر: ۱۸۶٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha