۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
ممیزی ایمنی ۳۵ هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

ممیزی ایمنی ۳۵ هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

­معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توجه به موضوع پدافند غیرعامل، از ممیزی ایمنی بیش از ۳۵ هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان امروز در سومین همایش پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، افزود: مراکزی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با تامین نیازها و معیشت مردم مرتبط هستند همواره مورد شناسایی و اولویت بندی قرار می‌گیرند و راهکارهای مورد نیاز برای اجرایی شدن پدافند غیرعامل در آن‌ها اتخاذ می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور تحت نظر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران وجود دارد و در مجموع این شهرک‌ها و نواحی صنعتی نزدیک به ۵۰ هزار واحد تولیدی مستقر هستند که برای بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در تامین رفاه، آسایش و معیشت مردم و تامین کالای مورد نیاز آن‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند، یکی از بخش‌هایی که باید به صورت جدی در حوزه پدافند غیرعامل مورد توجه قرار بگیرند همین شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحدهای مستقر در آن‌ها هستند.

رسولیان، نگاه بخش‌های مختلف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را حمایت از تولید دانست و افزود: تولید موضوع نخست کشور است، با مدیریت تولید در واقع رفاه و آسایش مردم تامین می‌شود، پس باید شرایط برای فعالیت‌های تولیدی مهیا شود.

وی گفت: ایمنی، بهداشت و محیط زیست در تصفیه خانه‌ها بسیار مهم است که در این راستا اقدامات بسیار مناسبی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام شده است، به‌طوری که بیش از ۳۵ هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور میزی ایمنی شده اند، این در حالی است که بیش از ۹۳ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور کوچک و متوسط هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: ۲۹۶ ایستگاه آتش نشانی را در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی کردیم، بیش از ۳۶۰ خودرو آتش نشانی خریداری شده است و بیش از ۲۷۰ تصفیه خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است.

رسولیان ادامه داد: در سفرهای استانی رئیس جمهور نیز مصوبات بسیار خوبی در حوزه تامین زیرساخت‌های لازم از جمله تصفیه خانه و برق به خصوص در مناطق کمتربرخوردار تصویب شده است و ما نیز به دنبال توازن و عدالت صنعتی در کشور هستیم.

وی گفت: در تأمین ایمنی شهرک‌ها و نواحی صنعتی به همکاری حداکثری با شهرداری‌های سراسر کشور نیاز داریم و اتصال سامانه‌ای با همگرایی و هم افزایی باید برقرار شود.

کد خبر: ۱۸۶٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha