۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
اجرای تمهیدات سختگیرانه برای جلوگیری از بیماری لکه سفید میگو گمیشان
مدیرکل شیلات گلستان مطرح کرد؛

اجرای تمهیدات سختگیرانه برای جلوگیری از بیماری لکه سفید میگو گمیشان

گمیشان- مدیرکل شیلات از اجرای تمهیدات سختگیرانه و کنترل ورود و خروج نهاده‌ها و عوامل مزارع برای جلوگیری از شیوع بیماری لکه سفید در سایت پرورش میگوی گمیشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان گلستان، سید جواد قدس علوی در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان اظهار کرد: در فصل پرورش سال جاری نسبت به ورود و خروج تمام نهاده‌ها و عوامل مزارع سخت ‌گیری لازم انجام می‌شود.

وی افزود: این کار به طور قطع و یقین به نفع پرورش دهنده گان است تا از تکرار تجربه ی تلخ بیماری لکه سفید سال گذشته جلوگیری شود.

مدیرکل شیلات گلستان با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی با همکاری تمام دستگاه‌های متولی و بهره ‌برداران گفت: مزارعی که عمل پاکسازی را به طور کامل انجام نداده‌اند، جهت رفع کانون آلودگی مجتمع، باید براساس برنامه بخش آبزیان دامپزشکی کشور ظرف مدت یک هفته این مرحله را به پایان برسانند.

وی خاطرنشان کرد:  بعد از مرحله پاکسازی و قبل از آغاز به کار پرورش تیمی متشکل از دامپزشکی، شیلات و نماینده بهره‌برداران از مزارع بازدید به عمل می‌آورند و سلامت مزارع را تایید می کنند.

وی از صدور کارت تردد جهت ورود تمام افراد فعال در مزارع خبر داد و تصریح کرد: بیمه کردن مزارع، دریافت گواهی بهداشتی از مبدا، صدور گواهی بالینی لاروها از سوی دامپزشکی استان و تایید فنی و بهداشتی مزرعه توسط کارشناسان شیلات و دامپزشکی استان، از موارد اجباری در فصل پرورش میگو استان است.

قدس علوی با اشاره به ضرورت فیلتراسیون در استخرهای پرورش میگو بیان کرد: تمام مزارعی که امسال برنامه تولید میگو دارند، باید نسبت به ساخت فیلتراسیون آب مزرعه خود با تایید اداره فنی شیلات استان در اسرع وقت اقدام کنند.

کد خبر: ۱۸٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha