۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
احتمال حرکات نوسانی در بازارهای مالی، کالا، ارز و سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال حرکات نوسانی در بازارهای مالی، کالا، ارز و سهام

شاخص داوجونز در ادامه روند صعودی به محدوده مقاومتی ماژور ۳۳۰۰۰ واحدی رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- شاخص داوجونز در ادامه روند صعودی به محدوده مقاومتی ماژور ۳۳۰۰۰ واحدی رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. با توجه به کاهش انتظارات نرخ بهره ای و احتمال کم شدن شتاب در سیاست های انقباضی فدرال رزرو، در کوتاه مدت و میان مدت احتمال صعود شاخص افزایش یافته و در صورت عبور از محدوده گفته شده، این احتمال تقویت خواهد شد. امروز انتخابات سراسری آمریکا نیز به انجام خواهد رسید و با مشخص شدن نتایج اولیه و در ادامه نهایی این انتخابات، احتمال حرکات نوسانی در بازار های مالی، کالا، ارز و سهام وجود دارد.

۲- در بازار نفت خام و شاخص نفت برنت، در ادامه روند صعودی، قیمت به محدوده مهم و ماژور ۹۸ تا ۱۰۰ دلاری رسیده و نسبت به آن واکنش اصلاحی و نزولی کوتاه مدت داشته است، که احتمال ادامه اصلاح در کوتاه مدت وجود دارد. در میان مدت، واکنش معتبر به محدوده گفته شده تعیین کننده است و احتمال اول ادامه روند صعودی با پایان اصلاح خواهد بود.

۳️- در بازار طلا، قیمت در یک الگوی میان مدت مستطیل در نوسان است و در حال حاضر و با کاهش تقاضا برای دلار، به سطح بالای الگو در قیمت ۱۶۷۶ دلار رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. در کوتاه مدت احتمال نزول و اصلاح بیشتر در این محدوده وجود دارد. ضمن اینکه امروز با پایان رای گیری انتخابات سراسری آمریکا و اعلام نتایج اولیه و در ادامه نتایج نهایی، احتمال تاثیر بر تقاضا برای دلار و در نتیجه بر قیمت طلا تاثیرگذار وجود دارد.

۴- در برابری یورو به دلار، با توجه به کاهش نسبی انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا، تقاضا برای دلار تا حدودی کاهش داشته و قیمت به محدوده برابری یورو به دلار برگشته است. این محدوده اهمیت بسیاری در مناسبات پولی بین المللی دارد و یک مقاومت روانی مهم محسوب می شود. احتمال اول اصلاح کوتاه مدت در این محدوده خواهد بود، و در میان مدت واکنش معتبر به این محدوده تعیین کننده است.

کد خبر: ۱۸۶٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha