۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
رکورد جدید برای ایران با نصب دو سکوی دریایی فازهای ۲۲تا ۲۴
در میدان گازی مشترک پارس جنوبی رخ می دهد

رکورد جدید برای ایران با نصب دو سکوی دریایی فازهای ۲۲تا ۲۴

بوشهر - با نصب دو سکوی دریایی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی و تولیدی شدن سومین عرشه دریایی فاز ۱۴، ایران به رکورد تازه‌ای در برداشت روزانه گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی دست می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، در حال حاضر ظرفیت برداشت روزانه گاز ایران از بزرگ‌ترین میدان گازی جهان۶۳۰ میلیون مترمکعب است و پیش‌بینی می‌شود با نصب و بهره‌برداری از سکوهای جدید فازهای ۱۳، ۱۴، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ این رقم تا نزدیک به ۶۸۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در جریان بازدید میدانی از طرح‌های در حال توسعه پارس جنوبی در منطقه عسلویه و کنگان، گفت: مطابق برنامه‌هایی که از ابتدای سالجاری تعیین شده، فعالیت‌های توسعه‌ای پارس جنوبی در سه طرح ۱۳، ۱۴ و ۲۲-۲۴ با اتکا به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی با جدیت تمام پیش می‌رود.

محمد مشکین‌فام با تأکید بر اهمیت و تمرکز برداشت گاز از میدان پارس جنوبی به دلیل مشترک بودن آن افزود: یکی از اهداف مهم شرکت نفت و گاز پارس در سال جاری، دستیابی به برنامه مصوب وزارت نفت و تکمیل بخش فراساحلی فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی است که این مهم با برنامه‌ریزی منسجم و نظام‌مند در حال اجرا است.

وی با یادآوری نصب دو عرشه دریایی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در روزهای گذشته افزود: تولیدات دو سکوی اصلی ۲۳ و اقماری ۲۴B به زودی پس از اتمام عملیات هوک‌آپ و راه‌اندازی به خشکی منتقل شده و پس از فرآورش در پالایشگاه این فازها، به شبکه سراسری گاز تزریق می‌شود.

دو سکوی جدید فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی پس از تولیدی شدن، برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را ۲۸ میلیون مترمکعب (معادل یک میلیارد فوت مکعب)افزایش می‌دهند.

کد خبر: ۱٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha