۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
تبدیل یزد به قطب انرژی خورشیدی خاورمیانه| تولید ۲ هزار مگاوات برق تا سال ۱۴۰۴
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تبدیل یزد به قطب انرژی خورشیدی خاورمیانه| تولید ۲ هزار مگاوات برق تا سال ۱۴۰۴

یزد- شاه حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: تولید حداقل ۲ هزار مگاوات برق تا سال ۱۴۰۴ در استان با هدف تبدیل یزد به قطب انرژی خورشیدی در خاورمیانه در دستور کار قرار گرفته است.

محمدعلی شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به گسترش چشمگیر تولید انرژی خورشید در استان یزد اظهار داشت: پیشرفت و گسترش انرژی های تجدیدپذیر باعث کمک به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، زیست محیطی و حفظ انرژی های تجدید ناپذیر و رو به پایان می شود.

وی ادامه داد: استفاده از انرژی های نو به ویژه انرژی خورشیدی می تواند باعث کاهش وابستگی به منابع فسیلی، کاهش انتشار گازهای آلاینده از بخش های تولیدی و مصرف منابع انرژی همچنین باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که تاثیر اساسی بر بالا رفتن دمای زمین دارد، شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد ادامه داد: از طرفی یزد با برخورداری از اقلیم مناسب برای توسعه انرژی های خورشیدی به عنوان یکی از مستعدترین قطب های گسترش این صنعت در کشور و حتی منطقه به شمار می آید.

شاه حسینی گفت: در همین راستا دولت در استان یزد با برنامه ریزی و شناسایی دقیق ظرفیت های استان ضمن قرار دادن انرژی خورشیدی به عنوان یکی از محورهای سند تحول یزد، گام های عملیاتی مهمی را برای توسعه انرژی خورشیدی طی یک سال گذشته در استان برداشته است.

وی افزود: با پیش بینی تولید ۲ هزار مگاواتی برق تا سال ۱۴۰۴ و تبدیل یزد به عنوان قطب انرژی خورشیدی خاورمیانه، همه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده است.

معاون استاندار یزد اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های چادرملو، شستان، غدیر و پاسارگاد از شرکت هایی هستند که برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی بالای ۱۰ مگاوات فعالیت خود را به ویژه در مناطق کمتر برخوردار استان آغاز کردند.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha