۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
احراز تخلف ۵۶ درصد شکایات مردمی از واحدهای صنفی استان سمنان
معاون سازمان صمت سمنان خبر داد:

احراز تخلف ۵۶ درصد شکایات مردمی از واحدهای صنفی استان سمنان

سمنان – معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت سمنان با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۰۸ مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی به این سازمان گزارش‌شده است، گفت: ۵۶ درصد از این شکایت‌ها به‌عنوان تخلف محرز شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی یحیایی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه طی یک سال گذشته سه هزار و ۷۰۸ مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی به این سازمان گزارش‌شده است، اظهار داشت: با بررسی ناظران و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت ۵۶ درصد از این شکایت‌ها به‌عنوان تخلف محرز شده است.

وی بابیان اینکه از مجموع شکایت‌های دریافتی دو هزار و ۶۶۹ گزارش به‌صورت تلفنی اعلام شد، تصریح کرد: ۷۴ گزارش حضوری و ۹۶۵ گزارش نیز به‌صورت کتبی به این نهاد ارسال‌شده است.

شناسایی ۱۴۰۰ گزارش غیر تخلف

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه سه هزار و ۴۸۵ مورد توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرارگرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۴ درصد از شکایات مردمی مورد رسیدگی قرارگرفته است.

یحیایی با تأکید بر اینکه تعداد یک هزار و ۴۰۹ گزارش پس از بررسی‌های نهایی غیر متخلف شناخته‌شده است، گفت: تعداد دو هزار و ۷۶ مورد با رسیدگی کارشناسان و بازرسان منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شدند.

وی بابیان اینکه ۲۲۰ مورد از این شکایات نیز در دست بررسی قرار دارد، اضافه کرد: پرونده متخلفان برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

فعالیت ۱۹۵ ناظر افتخاری در استان سمنان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت سمنان با اشاره به اینکه ۱۹۵ ناظر افتخاری در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۶۶۸ مورد گزارش تخلف از سوی ناظران افتخاری به ستاد خبری سازمان اعلام‌شده است.

یحیایی بیان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند شکایات و گزارش تخلفات خود را اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

کد خبر: ۱۸٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha