۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به ۱.۵ میلیون نفر
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد

آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به ۱.۵ میلیون نفر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی در دولت سیزدهم به یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۷۳ نفر خبر داد.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی نیا گزارشی از عملکرد این سازمان از مهرماه سال گذشته تا مهرامسال ارائه کرد و اظهار داشت: از این تعداد آموزش‌دیده، ۶۴۴ هزار و ۴۲۶ نفر معادل ۱۱۰ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۴۶۵ نفرساعت آموزش را در آموزشگاه‌های دولتی فنی و حرفه‌ای سپری کردند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: از این تعداد، حدود ۸۲۵ هزار و ۸۴۷ نفر، معادل ۱۸۷ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۳۷ نفر ساعت در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای مهارت دیدند.

وی با بیان اینکه دوره‌های مهارت‌آموزی در مراکز دولتی رایگان است گفت: در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی ارائه آموزش‌های مهارتی بیش از ۶۴۰ مرکز آموزش دولتی با ۵ هزار و ۴۰۰ مرکز جوار کارگاهی را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: ۲۳ هزار و ۹۹۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد دارای مجوز فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: این دوره‌ها به ۱۹ گروه آموزشی از جمله آسیب دیدگان اجتماعی (خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد)، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان – دانشجویان، زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده هایشان – زندانیان، ساکنین سکونتگاه غیر رسمی، ساکنین مناطق روستایی، ساکنین مناطق محروم مرزی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی – عشایر، کودکان کار و خیابان ارائه می‌شود.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha