۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
اوضاع درباره برجام به درستی پیش نمی‌رود
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

اوضاع درباره برجام به درستی پیش نمی‌رود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها بدون اشاره به کوتاهی اروپا و سیاست یک بام و دو هوای آمریکا، مدعی شد: درباره برجام مواضع بین طرف‌ها هنوز به هم نزدیک نشده است.

به گزارش بازار، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در قسمتی از بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود بعد از نشست وزرای خارجه گروه هفت در مونستر آلمان منتشر کرد، سخنان جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را بازتاب داد که گفت در این مذاکرات درباره ایران گفتگو شد.

بورل در شبکه اجتماعی توییتر در این خصوص نوشت: برداشت خود را از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، روابط با چین، وضعیت در ایران و آفریقا بعد از نشست هفته گذشته وزاری خارجه گروه هفت در این بیانیه اعلام کرده است.

جوزپ بورل در این بیانیه و در ادامه اقدام بروکسل به دخالت در امور داخلی و سیاست‌های حمایتگرانه از اغتشاشات در ایران در توئیت خود مدعی شد: در مونستر، گفت‌وگوی مهمی درباره ایران داشتیم. اعتراضات در پی کشته شدن مهسا امینی ادامه دارد. شجاعت زنان ایران را که در خط مقدم اعتراضات مسالمت‌آمیز هستند، تحسین می‌کنیم. من این پیام را به شکل بسیار شفاف به حسین امیرعبداللهیان همتای خود در تماس چهارشنبه گذشته منتقل کردم. هفدهم اکتبر، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه افراد مسئول سرکوب خشونت‌بار غیرقابل قبول اعتراضات اعمال کرد.

بورل ضمن اشاره به رفتار دیگر اروپا ضد ایران به بهانه ادعای بکارگیری از پهپادهای ایرانی توسط روس‌ها در جنگ اوکراین، گفت: اتحادیه اروپا همچنین در پی تحویل بسیار نگران‌کننده پهپادهای ایران به روسیه، دست به اقدام زد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص مذاکرات احیای برجام برای رفع تحریم‌ها بدون اشاره به کوتاهی اروپایی‌ها و سیاست یک بام و دو هوای آمریکایی‌ها و سنگ اندازی در مسیر آن، مدعی شد: درباره برجام، اوضاع به درستی پیش نمی‌رود. مواضع بین طرف‌ها هنوز به هم نزدیک نشده است. ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شکلی سازنده تعامل کند. از وزیر خارجه امیرعبداللهیان خواستم این را پیش ببرد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا از تفاهم رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با مدیرکل آژانس برای از سرگیری گفتگوهای ایران با این نهاد بین المللی در روزهای آینده خبر داد.

کد خبر: ۱۸۶٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha