۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
ضرورت کاهش هزینه مبادله در اقتصاد کشور از مسیر نوآوری در خدمات مالی
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

ضرورت کاهش هزینه مبادله در اقتصاد کشور از مسیر نوآوری در خدمات مالی

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن گلایه از بالا بودن غیر متعارف هزینه مبادله در اقتصاد و همچنین چسبندگی شبکه بانکی به روش‌های سنتی، گفت: مشوق‌هایی برای بانکداری نوین ارائه کنید.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن گلایه از بالا بودن غیر متعارف هزینه مبادله در اقتصاد و همچنین چسبندگی شبکه بانکی به روش‌های سنتی، گفت: در این راستا از بانک مرکزی می‌خواهم با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای بانک‌هایی که از الگوی سنتی خود فاصله گرفته‌اند، سایر بانک‌ها را هم به سمت خدمات نوین تشویق کند.

خاندوزی در مراسم رونمایی از سامانه بانک ملت ضمن با اشاره به بالا بودن هزینه مبادله اظهار کرد: این موضوع فعالان اقتصادی را از یک طرف و فعالان خرد اقتصادی از جمله خانوارها را از طرف دیگر درگیر کرده است؛ بطوریکه هر دو طرف برای فعالیت‌های اقتصادی خود با زحمت هزینه و فرآیند زمان‌بری مواجه هستند.

وی ادامه داد: هر چقدر بتوانیم استهلاک را کاهش بدهیم، شعار سال تحقق خواهد یافت و بخش زیادی از دلنگرانی‌های فعالان اقتصادی کاهش می‌یابد.

وزیر اقتصاد با اشاره به بانکداری دیجیتال، گفت: بانکداری دیجیتال در کنار سایر مزایا ثمرات زیادی برای بانک‌های تجاری کشور از محل کاهش هزینه‌ها دارد.

خاندوزی ادامه داد: البته علیرغم ظرفیت زیادی که از سمت فرهنگ پذیری مردم در زمینه پذیرش اقتصاد دیجتیال وجود دارد و همچنین زیرساخت‌های فنی کشور آمادگی این موضوع را دارند؛ بطوریکه می‌توانیم برای کشورهای همسایه به صورت نمونه عمل کنیم، اما چسبندگی شبکه بانکی به روش‌های سنتی بالاست.

وی ادامه داد: در این راستا از بانک مرکزی می‌خواهم با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای بانک‌هایی که از الگوی سنتی خود فاصله گرفته‌اند، سایر بانک‌ها را هم به سمت خدمات نوین تشویق کند.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به مزایای قراردادهای الکترونیک گفت: این قراردادها در احقاق حق فعالان اقتصادی و شفافیت اقتصادی تاثیر داشته است و طبق قانون مجلس مکلف هستیم به این سمت حرکت کنیم. بر این اساس اگر حقوق افراد در برابر شبکه بانکی ضایع شود می‌توانند از حق خود دفاع کنند.

کد خبر: ۱۸۶٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha