۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
تقاضا در بازار طلا و سکه کاهش یافت

تقاضا در بازار طلا و سکه کاهش یافت

در معاملات امروز، حباب سکه به دلیل کاهش تقاضا و افت حباب طلای آب شده، کاهش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تغییرات فبمت طلا در بازار جهانی اظهار داشت: امروز هر اونس طلا بعد از دو روز تعطیلی بازار جهانی در اوایل صبح با ۱۰ دلار کاهش همراه بود، ولی مجددا با افزایش به ۱۶۸۱ دلار رسید. قیمت هر اونس نقره نیز امروز ۲۰ دلار و ۸۴ سنت است.

به گفته کشتی آرای در معاملات امروز (دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: نیم سکه به قیمت ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به رقم ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۶ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۵۰۳ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۷۵۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۸۳۶ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به ۲ میلیون تومان رسید.

وی در پایان گفت: در حال حاضر حباب سکه به دلیل کاهش تقاضا و افت حباب طلای آب شده، کاهش یافته است؛ بنابراین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید حدودا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حباب دارد.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha