۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
 غول کشتیرانی جهان، چشم انداز تاریک ترابری دریایی را هش

غول کشتیرانی جهان، چشم انداز تاریک ترابری دریایی را هش

گروه کشتیرانی دانمارکی مرسک کاهش تقاضای جهانی کانتینرها را پیش بینی کرد.

به گزارش بازار، گروه کشتیرانی دانمارکی مرسک این هفته کاهش تقاضای حمل و نقل و لجستیک را هشدار داد و گفت که پیش بینی خود از تقاضای کانتینر در سال جاری را کاهش داده است. سوئرن اسکو، مدیرعامل مرسک در بیانیه‌ای گفت: واضح است که نرخ‌های حمل‌ونقل در طول این سه ماهه به اوج خود رسیده و سپس نرخ‌های بالا شروع به عادی شدن کرده‌اند که ناشی از کاهش تقاضا و کاهش ازدحام زنجیره تامین است.

بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی جهان که اغلب به عنوان فشارسنج تجارت جهانی در نظر گرفته می‌شود، حالا انتظار دارد تقاضای کانتینر در سال ۲۰۲۲ بین ۲ تا ۴ درصد کاهش یابد که از پیش بینی قبلی ۱+ درصد به -۱ درصد کاهش یافته است.

اسکو هشدار داد: با وجود جنگ در اوکراین، بحران انرژی در اروپا، تورم بالا و رکود جهانی در حال پیشروی، چشم انداز روشنی در پیش رو نیست. این امر بر قدرت خرید مصرف کننده تأثیر گذارده و به نوبه خود بر حمل و نقل جهانی و تقاضای لجستیک تأثیر می‌گذارد. در حالی که انتظار داریم با وجود کاهش سرعت اقتصاد جهانی، همچنان به دنبال فرصت‌های رشد در تجارت لجستیک خود باشیم.

نرخ‌های حمل‌ونقل مطابق با تقاضای بیشتر مصرف‌کننده در طول همه‌گیری افزایش یافت که منجر به شلوغی بنادر و تاخیرها شد. اگرچه از آن زمان نرخ‌ها کاهش یافته، اما همچنان هزینه حمل کانتینر بیش از قبل از همه گیری است. مرسک پیش‌بینی کرد که میانگین نرخ قرارداد خود در سال جاری همچنان بالاتر از سال ۲۰۲۱ باشد، اگرچه اکنون انتظار دارد این رقم برای هر کانتینر ۲۰۰ دلار کمتر از پیش‌بینی ماه آگوست باشد.

روز چهارشنبه، این شرکت درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک EBITDA را ۱۰.۹ میلیارد دلار برای این سه ماهه گزارش کرد که بالاتر از پیش‌بینی ۹.۸ میلیارد دلاری تحلیل گران و این افزایش حدود ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

کد خبر: ۱۸۵٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha