۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
۴۵ مرکز در اردبیل، عملیات خرید گندم و کلزا را انجام می‌دهند/پیش بینی برداشت ۶۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان
مدیر کل غله استان اردبیل:

۴۵ مرکز در اردبیل، عملیات خرید گندم و کلزا را انجام می‌دهند/پیش بینی برداشت ۶۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان

اردبیل - مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امسال در بیش از ۴۵ مرکز عملیات خرید گندم و کلزای زارعین در استان اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی نوبخت عصر شنبه در جلسه هماهنگی برداشت محصولات کشاورزی در اصلاندوز اظهار کرد: این مراکز خرید با امکانات و تجهیزات مناسب در جای جای استان اردبیل مهیا شده تا از نیمه دوم خرداد ماه عملیات خرید گندم در سطح استان آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: برداشت محصولات زراعی از خرداد ماه در شمال استان اردبیل به ویژه چهار شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و اصلاندوز آغاز خواهد شد که زارعین می‌توانند با قیمت مصوب محصولات خود را تحویل این مراکز دهند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: از این تعداد ۴۰ مرکز برای خرید گندم اختصاص یافته و پنج مرکز نیز مخصوص کلزاکاران است تا بعد از برداشت محصول آن را تحویل مراکز خرید دهند.

نوبخت نرخ تضمینی خرید گندم را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا را ۴ هزار و ۶۶۰ تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین محصول غلیه و دانه‌های روغنی در شمال استان اردبیل برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی ۲۸۷ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان به زیر کشت گندم رفته که پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ هزار تن محصول مرغوب از مزارع گندم استان استحصال شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در بحث کلزا نیز بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان به زیر کشت این محصول با ارزش افزوده دانه‌های روغنی رفته که تولید ۱۸ هزار تن کلزای مرغوب پیش‌بینی می‌شود.

ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه جامع پهنه‌بندی فروش محصولات

نوبخت اظهار کرد: علاوه بر غله شرکت تعاون روستایی نیز اقدام به خرید محصولات کشاورزان به ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده می‌کند که در این زمینه نیز امسال با همکاری همدیگر سعی‌مان بر خرید به موقع و رضایت‌بخش از زارعینی است که در یک سال اخیر سعی کردند محصول مناسبی را عرضه کنند.

وی به کشاورزان توصیه کرد؛ از برداشت زودهنگام محصول جلوگیری کرده و با رطوبت تعریف شده محصول را عرضه کنند تا مشکلی در فرآیند خرید در مراکز به وجود نیاید.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ثبت اطلاعات کشاورزان را در سامانه جامع پهنه‌بندی با هدف فروش محصولات یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با آرامش در سال زراعی جاری عملیات برداشت و جمع‌آوری محصول انجام شده و ما نیز به موقع بتوانیم بهای گندم خریداری شده و سایر محصولات زراعی را پرداخت کنیم.

کد خبر: ۱۸٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha