۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
کاهش بی‌سابقه شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا

کاهش بی‌سابقه شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز در ایالات متحده آمریکا به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از شانا، شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد: شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز فعال در آمریکا با کاهشی بی‌سابقه روبه‌رو بوده است (براساس آمارهای موجود از ۸۰ سال گذشته)، زیرا شرکت‌ها تولید و هزینه‌های خود را برای مقابله با سقوط تقاضای ناشی از ویروس کرونا، کاهش داده‌اند.

شرکت بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) خود آورده است: با کاهش ۳۴ دستگاه، شمار مجموع دکل‌های حفاری در هفته منتهی به هشتم مه (جمعه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) به ۳۷۴ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسید.  

کمترین تعداد دکل‌هایی که پیش از این ثبت شده، ۴۰۴ دستگاه بوده است که به ماه مه ۲۰۱۶ باز می‌گردد.

شمار کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، با کاهش ۳۳ دستگاه به ۲۹۲ دستگاه، کمترین تعداد از سپتامبر ۲۰۰۹ رسید.  

این در حالی است که براساس داده‌های بیکرهیوز که از سال ۱۹۸۷ موجود است، تعداد دکل‌های حفاری گاز با یک دستگاه کاهش به ۸۰ دستگاه یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده رسید.  

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند شرکت‌ها برای بقیه سال نیز به کاهش تعداد دکل‌ها ادامه دهند و از فعال کردن بسیاری از دستگاه‌های جدید در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ خودداری کنند.

تحلیلگران بانک ریموند جیمز پیش‌بینی کردند تعداد کل دکل‌های نفت و گاز طبیعی ایالات متحده از ۸۰۰ دستگاه در پایان سال ۲۰۱۹ به حدود ۴۰۰ دستگاه در اواسط سال جاری میلادی و به حدود ۲۰۰ دستگاه در پایان سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده است تعداد دکل‌ها در سال ۲۰۲۱ به‌طور میانگین ۲۲۵ دستگاه خواهد بود.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر: ۱۸٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha