۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
رایزنی‌های ایران و عراق برای بازگشایی مرز شلمچه

رایزنی‌های ایران و عراق برای بازگشایی مرز شلمچه

آبادان - مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و کشور عراق در خصوص رفع محدودیت‌های تردد کالاها میان دو کشور و بازگشایی مجدد مرز تجاری شلمچه مذاکره کردند.

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نشست مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند با مسئولان مرزی عراقی در خصوص بازگشایی مجدد مرز شلمچه اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا از هفدهم اسفند ماه سال ۹۸  مرز تجاری شلمچه بسته شد.

وی افزود: هرچند در این مدت صادرات کشورمان از راه آبی و از طریق بندر خرمشهر انجام می‌شد اما در پی تقاضا برای بازگشایی مجدد مرز شلمچه جلسه‌ای را با حضور معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، مسئولان و دستگاه‌های زیربط با طرف عراقی داشتیم.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: ماحصل این نشست علاوه بر اهمیت روابط دوستانه و اقتصادی متقابل تاکید هرچه بیشتر طرفین بر رعایت مسائل بهداشتی از جمله استقرار امکانات ضدعفونی و گندزدایی این مرز برای تردد ماشین آلات و نیروی انسانی در این محل بود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه توافقات کلان انجام و مقرر شد هماهنگی‌های لازم با هنگ مرزی و دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد تا در آینده نزدیک شاهد شروع مجدد فعالیت اقتصادی در مرز شلمچه باشیم.

کد خبر: ۱۸٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha