۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
مروجین کشاورزان را از تکنولوژی نوین مطلع کنند
نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

مروجین کشاورزان را از تکنولوژی نوین مطلع کنند

گرگان_سنگدوینی،نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی به حضور پررنگ مروجین جهادکشاورزی در اراضی استان تاکید کرد و گفت: باید این افراد کشاورزان را از سازوکار نوین کشاورزی مطلع کنند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: باید مروجین کشاورزی از ابتدای کاشت محصول تا برداشت آن در کنار زارعان باشند و آنها را از سازوکار نوین کشاورزی مطلع کنند.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که حضور آفات و بیماری ها در مزارع نسبت به گذشته افزایش یافته، افزود: کشاورز به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیست باید مروجین کشاورزی در استان بار دیگر به عرصه بازگردند.

وی بیان کرد: جهادکشاورزی باید از مهندسین حمایت کند و سبب آگاهی زارعان در خصوص علم نوین کشاورزی شوند.

سنگدوینی با اشاره به این موضوع که آگاهی بخشی به کشاورز سبب رشد میزان تولید می شود، یادآور شد: علم ترویج موجب افزایش بهره‌وری کشاورزان از زمین‌های زراعی و کسب سود بیشتر آن‌ها می‌شود.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عده‌ای از افراد باید تحت عنوان مروج در زمین‌های زراعی و در کنار کشاورز به منظور آموزش در جهت رفع مشکلات آن‌ها حضور یابند.

وی ضمن بیان این نکته که باید به آموزش کشاورز اهمیت ویژه ای داد، افزود: کاشت، داشت و برداشت یکی از مهم ترین اقداماتی است که هر کشاورز در طول فعالیت شغلی خود انجام می دهد بنابراین به روزرسانی علوم کشاورزی و ارائه راهکارهای جدید به زارعان سبب افزایش میزان کمی و کیفی محصولات کشاورزی خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha