۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
توانایی چین برای کاهش ارزش دلار
نشریه معروف چینی مطرح کرد

توانایی چین برای کاهش ارزش دلار

روزنامه «چاینا مورننینگ پست» نوشت: پکن می تواند با فروش اوراق خزانه داری آمریکا، دلار را پایین بکشد.

به گزارش بازار به نقل از صدواسیما، یک نشریه چینی نوشت: با توجه به اینکه چین اکنون دارای ۱.۱ میلیارد دلار اوراق قرضه و بهادار خزانه داری آمریکا است، می‌تواند با فروش آن‌ها دلار را به سقوط بکشاند.

روزنامه ساوث چاینا مورننینگ پست South China Morning Post نوشت پکن قصد دارد در پاسخ به تجدید تنش در روابط تجاری با آمریکا و جنگ لفظی بین دو اقتصاد بزرگ جهان که آمریکا آغازگر آن است سرمایه گذاری در اوراق قرضه و بهادار خزانه داری آمریکا را کاهش دهد.
این روزنامه یادآوری می‌کند چین حدود ۱۱۰۰ میلیارد دلار اوراق قرضه دولت آمریکا هم اکنون در اختیار دارد. به گفته این رسانه، فروش آن‌ها می‌تواند به کاهش ارزش دلار منجر شود.

این نشریه چینی در ادامه مطلب خود چنین می‌نویسد: اقدام چین در کاهش سرمایه گذاری در اوراق قرضه و بهادار خزانه داری آمریکا و یا فروش این نوع اوراق آنهم در شرایطی که آمریکا برای تامین نیازهای مالی خود برای مبارزه با پیامدها و تبعات اقتصادی و مالی ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ در نظر دارد انتشار و فروش این نوع اوراق قرضه و بهادار دولتی را افزایش دهد می‌تواند دلار آمریکا را به زمین بزند.

این اقدام مخاطره آمیز به اعتبار آمریکا آسیب می‌رساند و توانایی آن در پرداخت اصل و سود اوراق منتشر شده اش به سرمایه گذاران در سراسر جهان را زیر سوال می‌برد.
در همین حال، این روزنامه خاطرنشان ‌کرد که چنین اقداماتی توسط پکن اقداماتی شدید تلقی می‌شود و رهبران چین ابتدا سعی می‌کنند به روش‌های دیگر به واشنگتن فشار وارد کنند.

علاوه بر این، این روزنامه به نقل از ته شو شیتائو، Xu Xitao اقتصاددان ارشد شرکت کارگزاری و خدمات مشاوره سرمایه گذاری دلویت چین Deloitte، ‌نوشت: چین و روسیه در نظر دارند استفاده از دلار که دولت آمریکا از آن به عنوان سلاح در بازار جهانی استفاده می‌کند کنار بگذارند.

کد خبر: ۱۸٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha