۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
آسیب پذیری ایران در پدیده تغییر اقلیم ۲ برابر استاندارد جهانی

آسیب پذیری ایران در پدیده تغییر اقلیم ۲ برابر استاندارد جهانی

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سیلاب سال ۹۸ در استان یزد و سیلاب مرداد ماه امسال ناشی از پدیده تغییر اقلیم بوده است.

به گزارش بازار، صادق ضیائیان افزود: ایران یک کشور نیمه خشک است و با توجه به آخرین حوادث در چند سال اخیر کشور دو برابر استاندارد جهانی نسبت به پدیده تغییر اقلیم آسیب پذیر گردید.

او بیان داشت: این پدیده با گرم شدن کره زمین و انتشار گازهای گلخانه‌ای که به جو زمین تزریق شده است به وجود می‌آید، در حال حاضر زمین به نسبت سال‌های گذشته ۲ درجه گرمتر شده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: خشکسالی، آتش سوزی جنگل ها، سیلاب‌های متعدد در فصل تابستان، کاهش بارندگی، آب شدن یخ‌های یخچال‌ها از تاثیرات منفی پدیده تغییر اقلیم است.

ضیائیان مهمترین راهکار کنترل پدیده تغییر اقلیم را صرفه جویی دانست و گفت: صرفه جویی در تولید زباله، آب و برق، انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌تواند از نابودی طبیعت جلوگیری کند.

او گفت: در سال‌های گذشته هر ۳۰ سال یک بار کشور دچار سیلاب‌های عظیم می‌شد،، اما با توجه به افزایش گرمایش جهانی این اتفاق ۲ سال در میان بروز پیدا می‌کند به طوریکه می‌توان گفت سیلاب سال ۹۸ در استان یزد و سیلاب مرداد ماه امسال ناشی از پدیده تغییر اقلیم بود.

کد خبر: ۱۸۵٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha