۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
گفت و گوی ایران و آژانس در روزهای آینده
وزیر امور خارجه اعلام کرد

گفت و گوی ایران و آژانس در روزهای آینده

وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در چند روز آینده هیئتی از ایران برای گفتگو بر سر همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر می‌کند.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از تفاهم رئیس سازمان انرژی اتمی با مدیرکل آژانس برای از سرگیری گفتگوهای ایران با این نهاد بین المللی در روزهای آینده خبر داد.

امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتایش در وزارت امور خارجه افزود: در چند روز آینده، هیاتی از کشورمان برای گفتگو درباره همکاری ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر می کند.

وی گفت: تفاهم آقایان اسلامی و گروسی برای گفتگوهای دوجانبه، زمینه توافق ایران و آژانس را برغم مواضع مقامات امریکایی فراهم می کند.

امیرعبداللهیان همچنین از توافق با وزیر امور خارجه سوریه برای برگزاری کمیسیون عالی همکاری مشترک دو کشور با حضور نخست وزیر سوریه و به میزبانی معاون اول رئیس جمهور در تهران در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: در نشست این کمیسیون، تصمیمات بیشتری برای توسعه همکاری بخش های خصوصی و دولتی گرفته می شود تا از ظرفیت های دو طرف، بیشتر استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به شرکت های ایرانی در سوریه افزود: شاهد پیشرفت در همکاری اقتصادی دو کشور هستیم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: امروز با آقای بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات احیای برجام تلفنی گفتگو می کند.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha