۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
عقب نشینی جفت ارز پوند به دلار در پی تقویت شاخص دلار در بازار
تحلیل بازار فارکس؛

عقب نشینی جفت ارز پوند به دلار در پی تقویت شاخص دلار در بازار

نرخ برابری جفت ارز پوند/دلار (GBP/USD) با کاهش به ۱.۱۵۰۶ در آغاز معاملات روز چهارشنبه لندن، سودهای روزانه سرمایه گذاران پوند بریتانیا را کاهش داد.

به گزارش بازار، نرخ برابری جفت ارز پوند/دلار (GBP/USD) با کاهش به ۱.۱۵۰۶ در آغاز معاملات روز چهارشنبه لندن، سودهای روزانه سرمایه گذاران پوند بریتانیا را کاهش داد. آخرین ضعف جفت ارز مذکور همچنین می تواند به افزایش اضطراب در بازار پیش از برگزاری نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) مرتبط باشد. از سوی دیگر، سرمایه گذاران منتشر حرکت بعدی بانک مرکزی انگلستان و سیاست های پولی آن هستند که همین امر، فشار بیشتری بر این جفت ارز وارد می سازد.

به گزارش رویترز، یک نهاد مستقل که برای نظارت بر حقوق شهروندان تشکیل شده است، روز سه شنبه در دادگاهی در لندن اعلام کرد که دولت بریتانیا با الزام شهروندان اتحادیه اروپا به درخواست مجدد برای حق زندگی و کار در بریتانیا، توافق خروج از این اتحادیه با بروکسل را نقض می کند.

در راستای کاهش فشارهای اقتصادی علیه پوند، چارلی بین، معاون سابق فرماندار بانک مرکزی انگلستان روز سه‌شنبه گفت که لندن باید کاهش بهره بانکی در بریتانیا را در نظر داشته باشد.

همچنین، داده های اقتصادی آمریکا طی روزهای اخیر و آتی می تواند به مانعی اصلی بر سر راه پیشرفت بیشتر پوند در براربر دلار تبدیل شوند. به عنوان مثال، بر اساس داده های منتشر شده این هفته، پیش بینی مربوط به ایجاد ۱۰ میلیون شغل اکنون به ۱۰.۷۱۷ شغل رسیده و همچنین، شاخص PMI بخش تولید در مکاه اکتبر به ۵۰.۲ در مقابل پیش بینی ۵۰.۰۰ بازار رسید. در مجموع، می توان گفت ایالات متحده و اقتصاد این کشور طی ماه های گذشته، برای نخستین بار موفق به ثبت بهبودی هرچند کم در وضعیت کلی اقتصاد شوند.

به لحاظ تکنیکال، یک کانال نزولی یک هفته ای، حرکت کوتاه مدت GBP/USD را بین ۱.۱۵۷۵ و ۱.۱۴۳۰ محدود می کند که تنها با عبور از سقف این کانال می توان نسبت به ادامه حرکت صعودی آغاز شده امیدوار بود.

عقب نشینی جفت ارز پوند به دلار در پی تقویت شاخص دلار در بازار

کد خبر: ۱۸۵٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha