۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
حذف طرح ارزیابی زیست محیطی از شهرکهای تخصصی نیروگاه خورشیدی

حذف طرح ارزیابی زیست محیطی از شهرکهای تخصصی نیروگاه خورشیدی

­در دیدار معاون وزیر صمت با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حذف شهرک‌های صنعتی تخصصی نیروگاهی خورشیدی و مولدهای مقیاس کوچک از فهرست طرح‌های مشمول ارزیابی زیست محیطی مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش بازار، در این دیدار دو طرف ضمن اذعان به ضرورت نداشتن انجام ارزیابی برای این طرح‌ها به عنوان طرح‌های کاملا سازگار با محیط زیست، بر رفع موانع موجود تاکید کردند.
 
 علی رسولیان در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت توسعه پایدار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و هماهنگی و همگرایی در انجام وظایف دستگاه‌ها تأکید کرد.
 
وی همچنین گزارشی از اهم اقدامات زیست محیطی انجام شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ارائه داد و با قدردانی از ارتباط موثر موجود بین دو سازمان و تاکید بر استمرار فعالیت‌های همسو با محیط زیست، خواستار تسریع در بررسی‌ها و صدور مجوزهای زیست محیطی تعدادی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شد.
 
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این دیدار به گسترش شهرها و افزایش حرایم آن‌ها به عنوان عامل محدود کننده برای رده‌های قابل استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره‌کرد و افزود: ضوابط استقرار زیست محیطی واحدهای تولیدی باید به نحوی اصلاح شود که شهرک‌های موجود قبل از تصویب این ضوابط از احکام مربوطه مستثنی شوند و امکان استقرار صنایع با رده‌های مختلف زیست‌محیطی کما فی السابق و بر اساس مجوز اولیه در آن‌ها وجود داشته باشد.
 
رسولیان در این دیدار به شهرک‌های واقع شده در مناطق چهارگانه نیز اشاره کرد و برای امکان ادامه فعالیت واحدهای مستقر در آن‌ها درخواست انتزاع اراضی این شهرک‌ها و نواحی صنعتی که تعداد آن‌ها به زیر ۵ شهرک و ناحیه می‌رسد را از مناطق چهارگانه مطرح کرد که با توجه به اختیارات شورایعالی حفاظت محیط زیست، مقرر شد در این شورا مورد بررسی قرار گیرد.
 
از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار، درخواست حذف شهرک‌های صنعتی تخصصی نیروگاهی خورشیدی و مولدهای مقیاس کوچک (CHP ها) از فهرست طرح‌های مشمول ارزیابی بود که دو طرف ضمن اذعان به عدم نیاز به ضرورت انجام ارزیابی برای این طرح‌ها به عنوان پروژه‌های کاملا سازگار با محیط زیست، بر رفع موانع موجود تاکید کردند و مقرر شد این موضوع در دستور کار شورایعالی حفاظت محیط زیست قرار گیرد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار بر تداوم همکاری‌های موثر فی مابین و تقویت آن تاکید کردند.
 
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

کد خبر: ۱۸۵٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha