۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
تعارضات کشاورزان و منابع طبیعی به جهش تولید در کشاورزی لطمه وارد می‌کند
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج:

تعارضات کشاورزان و منابع طبیعی به جهش تولید در کشاورزی لطمه وارد می‌کند

قزوین - نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: تعارضات قدیمی کشاورزان و منابع طبیعی در کنار اتلاف وقت و انرژی می‌تواند صدمات زیادی به جهش تولید در حوزه کشاورزی وارد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، روح الله عباسپور پیش از ظهر شنبه در دیدار با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین که در این اداره کل برگزار شد، به مسئله مشکلات و تعارضات ایجاد شده بین کشاورزان و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: سال هاست که اختلافات زیادی بین کشاورزان و منابع طبیعی ایجاد شده است و اراضی کشاورزی و منابع طبیعی قابل تفکیک نیست و همین مسئله به کشاورزی بوئین زهرا لطمه وارد کرده است.

وی بیان کرد: امروز می‌توان گفت در استان قزوین یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار رفع این تعارضات است به گونه‌ای که حقی از منابع طبیعی و کشاورزان ضایع نشود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس یازدهم عنوان کرد: بخش قابل توجهی از وقت و انرژی دستگاه قضا، منابع طبیعی و فعالین بخش کشاورزی هر ساله به رفع این تعارضان اختصاص دارد که هدر رفت منابع را به همراه داشته است.

عباسپور گفت: برای رفع کامل و ریشه‌ای این مشکل نیازمند تصمیمی جدی و قاطع در بعد کلان هستیم تا بیش از این مشکلات و اختلافات این بخش گسترده نشود.

وی ادامه داد: قطعا باید تلاش کنیم تا در این حوزه هیچ حقی از کشاورز  و منابع طبیعی تضییع نشود اما نیازمند تدوین راهکاری مشخص و اثربخش در این حوزه هستیم.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت:  بخش قابل توجهی از ساکنین در مناطق روستایی بوئین زهرا و آوج در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کنند که در هر دو حوزه نیازمند بروزرسانی فرآیندهای کار و نوسازی تجهیزات هستیم.

عباسپور بیان کرد: قطعا تاسیس شهرک های دامداری می‌تواند با ارتقاء سلامت و بهداشت در حوزه روستایی شرایط خدمت بهتر به دامداران را فراهم کند.

وی عنوان کرد: تجمیع فعالیت های این بخش قطعا هم صرفه اقتصادی خواهد داشت و هم می‌تواند در حوزه مدیریت و تامین نهاده های دامی اثر گذار باشد.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسئله آب از مهم ترین چالش های پیش روی کشاورزان در این مناطق است که استفاده از سیستم های نوین آبیاری، ایجاد استخرهای ذخیره آب، تکمیل سد چنگوره و لوله گذاری انتقال آب می تواند بخشی از مشکل را کاهش دهد.

عباسپور در پایان تصریح کرد: چند سالی است که به دلیل کم آبی، سرمازدگی و بارش های بهاره بخشی از تولیدات کشاورزان منطقه ما دچار آسیب می شود که در سال جهش تولید این آسیب باید به حداقل برسد.

کد خبر: ۱۸٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha